Rigtigt. Ligesom alle andre på perronen hiver du din smartphone frem og går ind på rejseplanen.dk for at finde alternative ruter hjem. Og finder ud af, at siden er overbelastet.
Rejseplanen.dk har, siden stormen mandag eftermiddag for alvor tog til, kørt ustabilt, og i øjeblikket vises der noget, der ligner en mobilversion.
Det samme billede tegner sig for DSB's hjemmeside, der i skrivende stund redirecter til et skrabet 'dark site' med navnet alt.dsb.dk
I parentes bemærket er presset på DSB's telefonsystem også til at tage og føle på. Da det endelig lykkes at opspore nummeret på presseafdelingen, havner Version2 i et køsystem. Umiddelbart som nummer et i køen, men efter syv minutters venten ændrer beskeden sig til at være nummer to - og herefter nummer tre. Efter 14 minutter bliver der lagt på. Retfærdigvis skal det siges, at Version2 efter yderligere ti minutters venten bliver ringet op.
Også DMI melder om rekordstore trafikmænger på hjemmesiden. Da det gik hedest for sig, var trafikken på hjemmesiden op mod tre gange højere end den hidtidige rekord, der blev registreret i forbindelse et varsel om skybruddet i 2012.
»Spredt over hele dagen havde vi to gange en halv time, hvor vi var tunge, men vi gik ikke som sådan ned på noget tidspunkt. Der har været enkelte sider som ‘Byvejr’ og ‘Vejret lige nu’, som har været svære at få fat i, simpelthen fordi vi løb tør for båndbredde,« siger DMI's kommunikationschef, Bjarne Siwertsen, til Version2.
I mangel af information ad de officielle kanaler vendte rekordmange danskere sig mod Twitter. Beredskabsstyrelsen melder, at styrelsens Twitter-profil @BRSdk har fået over 1.000 nye followers, og at nationen kunne følge flere end 6.000 tweets med hashtagget #stormdk
»Myndighederne kan hjælpe borgerne ved at informere via sociale medier under en storm som den i går eller under andre ulykker og katastrofer. Men myndighederne kan også hjælpe borgerne med at hjælpe hinanden. Det er borgerhjælp 2.0, og der er potentialet måske endnu større, udtaler Beredskabsstyrelsens kommunikationschef, Thomas Dybro Lundorf, der dog stadig henviser til sirenevarslinger, public service-kanaler og beredskabsmeddelelser som den primære kilde til information.

...men det er dyrt at lave god journalistik. Derfor beder vi dig overveje at tegne abonnement på Version2.
Digitaliseringen buldrer derudaf, og it-folkene tegner fremtidens Danmark. Derfor er det vigtigere end nogensinde med et kvalificeret bud på, hvordan it bedst kan være med til at udvikle det danske samfund og erhvervsliv.
Og der har aldrig været mere akut brug for en kritisk vagthund, der råber op, når der tages forkerte it-beslutninger.
Den rolle har Version2 indtaget siden 2006 - og det bliver vi ved med.