Britisk postvæsen ramt af »cyberhændelse«: Kunder bør ikke sende oversøisk post

12. januar kl. 09:55
Royal Mail post box
Illustration: Dickelbers/Wikimedia Commons.
Kunder bør forvente forsinkelser på en til to dage, hvis de sender oversøisk post med Royal Mail, lyder det fra postselskabet efter en cyberhændelse.
Artiklen er ældre end 30 dage

Det britiske postselskab Royal Mail har været ude for en cyberhændelse, der har fået »alvorlig« indvirkning på internationale forsendelser. Det er endnu uvist, hvad »cyberhændelse« dækker over.

Det skriver The Guardian.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Læs også: Polen advarer om intensivering af russiske cyberangreb

Nationale forsendelser er ikke berørt af cyberhændelsen, mens internationale forsendelser er delvist berørt. Royal Mail har bedt kunder om at stoppe med at sende breve og pakker til oversøiske destinationer og advaret om, at kunder bør forvente forsinkelser på en til to dage.

Postselskabet har informeret både National Cyber Security Centre, der arbejder for at beskytte britiske institutioner mod cyberkriminalitet, og National Crime Agency, der blandt andet bekæmper cyberkriminalitet.

Ingen kommentarer endnu.  Start debatten
Denne artikel er gratis...

...men det er dyrt at lave god journalistik. Derfor beder vi dig overveje at tegne abonnement på Version2.

Digitaliseringen buldrer derudaf, og it-folkene tegner fremtidens Danmark. Derfor er det vigtigere end nogensinde med et kvalificeret bud på, hvordan it bedst kan være med til at udvikle det danske samfund og erhvervsliv.

Og der har aldrig været mere akut brug for en kritisk vagthund, der råber op, når der tages forkerte it-beslutninger.

Den rolle har Version2 indtaget siden 2006 - og det bliver vi ved med.

Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger