Borgerrettighedsgrupper til virksomheder: Sæt jeres reklamer på Facebook på pause

Illustration: nopparat.k / Bigstockphoto.com
Borgerrettighedsgrupper opfordrer virksomheder til at stoppe deres reklamer på Facebook i juli, fordi de mener, at Facebook ikke er godt nok til at sikre mod hadudtalelser.

Flere borgerrettighedsgrupper opfordrer store virksomheder til at sætte deres reklame på Facebook på pause i juli, fordi virksomheden ikke er god nok til at stoppe hadudtalelser på deres platforme.

Det skriver Reuters.

Grupperne er blandt andre the National Association for the Advancement of Colored People (NAACP) og the Anti-Defamation League (ADL), som har lanceret kampagnen ’#StopHateforProfit’.

»Kampagnen er en respons på Facebooks lange historie med at lade racistisk, voldeligt, og falsk indhold køre på sin platform,« har gruppen udtalt og opfordrer virksomheder til »at sende en kraftfuld besked til Facebook«.

Ifølge Facebooks policy-chef, Nick Clegg, er virksomheden stærk modstander af hadudtalelser, og fjernede 10 millioner hadefulde opslag sidste kvartal.

Opfordringen til virksomhederne kommer i kølvandet på, at Facebook i går fortalte, at de vil lade deres brugere slå politikske reklamer fra i optakten til den amerikanske præsidentvalgkamp.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Kommentarer (3)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
#3 Deleted User

Som overskriften lyder er det ikke kun Facebook der står for skud. Skulle vi ikke tage og få lukket LinkedIn danmark en gang for alle? Det influencers som får besked på af deres chef at poste diverse lorte opfindelser og dårlige services - og de lovpriser hinanden for deres bræk.

Lad det lort brænde, det hører ingen steder hjemme her i landet. Her burde vi sætte pris på kvalitet og ikke profit og kvantitet.

  • 1
  • 2
Log ind eller Opret konto for at kommentere