Borgernes digitale henvendelser til Ankestyrelsen forsvandt i 12 dage

20. april 2018 kl. 10:33
Borgernes digitale henvendelser til Ankestyrelsen forsvandt i 12 dage
Illustration: morganlstudios, BigStock.
Underretninger, der er sendt via Ankestyrelsens kontaktformularer, er ikke kommet frem til Ankestyrelsen de seneste 12 dage. Det gælder blandt andet underretninger om bekymringer
Artiklen er ældre end 30 dage
Manglende links i teksten kan sandsynligvis findes i bunden af artiklen.

Har du for nylig kontaktet Ankestyrelsen med et spørgsmål om adoption, ligebehandling eller en bekymring om et barn, du frygter mistrives, og fået svaret »Tak for din henvendelse«?

Så er der en god chance for, at din digitale henvendelse er forsvundet langt ud i cyberspace og ikke er endt hos Ankestyrelsen.

Der gik nemlig 12 dage, fra Ankestyrelsens digitale kontaktformular gik i sort, til det blev opdaget, og fejlen blev udbedret.

Det skriver Ankestyrelsen på sin hjemmeside.

Artiklen fortsætter efter annoncen

»Den elektroniske løsning har desværre ikke virket mellem den 5. og den 17. april i år. Ankestyrelsen opfordrer derfor til at sende meddelelserne til os igen via vores elektroniske kontaktformularer. De virker nu. Du skal skrive til os igen, selv om du har fået et skærmbillede eller svar med beskeden 'Tak for din henvendelse'.«

Bekymringer om børn forsvundet

Det drejer sig blandt andet om underretninger om bekymringer for børn, hvor borgere oplever, at kommunen ikke lever op til sine forpligtelser.

Man kan henvende sig til Ankestyrelsen i de tilfælde, hvor man som borger har underrettet kommunen om et barn, men har indtryk af, at kommunen undlader at give barnet den tilstrækkelige hjælp. Ankestyrelsen har herefter mulighed for at gå ind i sagen.

Det er den typer underretninger, der ikke er kommet igennem til Ankestyrelsen, selvom brugerne har fået en bekræftelse på deres henvendelse. Ud over underretninger om børn har kontaktformularen til Ligebehandlingsnævnet, Adoptionsnævnet og Ankestyrelsens generelle kontaktformular været ude af drift fra 5. april til 17. april.

Ingen kommentarer endnu.  Start debatten
Denne artikel er gratis...

...men det er dyrt at lave god journalistik. Derfor beder vi dig overveje at tegne abonnement på Version2.

Digitaliseringen buldrer derudaf, og it-folkene tegner fremtidens Danmark. Derfor er det vigtigere end nogensinde med et kvalificeret bud på, hvordan it bedst kan være med til at udvikle det danske samfund og erhvervsliv.

Og der har aldrig været mere akut brug for en kritisk vagthund, der råber op, når der tages forkerte it-beslutninger.

Den rolle har Version2 indtaget siden 2006 - og det bliver vi ved med.

Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger