B&O skal lave TV med LG

Den danske audiogigant Bang & Olufsen har indgået et såkaldt strategisk partnerskab med elektronikproducenten LG, som skal hjælpe til med udviklingen af koncernens TV.

Et nyt partnerskab mellem B&O og en af verdens største TV-producenter, koreanske LG, har set dagens lys.

Samarbejdet skal sikre B&O øgede ‘teknologiske kompetencer’, og forbedre virksomhedens langsigtede indtjening. Sådan lyder det i en meddelelse til fondsbørsen.

Hvilke teknologiske kompetencer, der er tale om, kommer virksomheden ikke nærmere ind på i meddelelsen.

Læs også: B&O sender fjernsyn og telefoner på pension

Sparer 200 mio. årligt

Bang & Olufsen er kendt vidt og bredt for deres design og kvalitet, men de seneste år har virksomheden haft det svært økonomisk.

B&O regner med, at aftalen vil skabe besparelser for op mod 200 mio. kr. årligt., når den er fuldt ud implementeret om tre år. Det skriver Finans.dk.

»Partnerskabet med LG vil gøre det muligt for Bang & Olufsen fortsat at være med helt fremme inden for innovation af tv - en kategori, der i øjeblikket undergår store forandringer, og som er særdeles vigtig for Bang & Olufsen,« siger topchef i B&O, Tue Mantoni.

Læs også: Smart-tv fra LG sladrer om dine tv-vaner

Det vil koste B&O cirka 15 mio. kr. at stable partnerskabet på benene.

B&O til salg

Partnerskabet bliver indgået netop som B&O gør sig attraktiv for potentielle købere. I november sidste år meddelte Struer-virksomheden, at en eller flere potentielle købere havde meldt sig på banen.

I den forbindelse er der dog ikke noget nyt.

»På nuværende tidspunkt har Bang & Olufsen ikke indgået noget bindende tilsagn, og der er fortsat usikkerhed omkring udfaldet af dialogen med den potentielle byder,« siger Tue Mantoni i fondsbørsmeddelelsen.

Kommentarer (0)

Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer

JobfinderJob i it-branchen