Kryptobanken Bitfinex i Hong Kong, der i sidste uge lukkede efter hackerangrebet, hvor der blev stjålet bitcoins for omkring 430 millioner kroner, meddeler, at alle kunderne må opgive nogle af deres midler for at rydde op i det kaos, der er opstået i kølvandet på kuppet. Det skriver The Register.
Læs også: Ekspert efter historisk million-hack: Ligger dine bitcoins hos en børs? Ja, så er det ikke dine
I en officiel udtalelse fra Bitfinex udtaler banken, at når deres kunder logger ind næste gang, så vil de opdage, at deres konto mangler 36,067 procent af de midler, de havde inden angrebet. De skriver endvidere, at det er en beslutning, de har taget efter megen overvejelse, analyse og konsultation.
Forskellige løsninger bliver diskuteret
Firmaet diskuterer lige nu en række muligheder for at kompensere deres kunder, heriblandt at få potentielle investorer til at dække det fulde beløb, men advarer om, at intet er besluttet, og at sådanne løsninger tager lang tid at få sat i gang.
Det fremgår, at firmaet med forskellige finansielle krumspring prøver at løse problemet. Kontoerne vil blandt andet fremstå markeret med et særligt token, indtil Bitfinex har dækket det samlede tab, eller hvis det bliver accepteret, at man får sit tab dækket med aktier i selskabet iFinex Inc.
Ifølge The Register er bankens kunder meget splittede. Nogle argumenterer for, at det her er den bedste løsning, de kan få, hvor andre vil have folkene bag Bitfinex i gabestok.