Bank: Ticketmaster kendte til datalækage flere måneder før de offentliggjorde det

Illustration: Ticketmaster
Ticketmaster indrømmede i går en datalækage. Ifølge den digitale bank Monzo underrettede de Ticketmaster helt tilbage i april.

Ticketmaster indrømmede i går, at de har haft en datalækage, og at de reagerede prompte. Ifølge den digitale bank Monzo er dette dog forkert. Ifølge en pressemeddelelse fra Monzo underrettede de Ticketmaster helt tilbage i april.

Det skriver Tech Crunch

I en pressemeddelelse meddeler Monzo, at de den 6. april blev kontaktet af omkring 50 kunder, som havde fået stjålet penge fra deres konti.

Monzo undersøgte hændelsen, og det viste sig, at 70 pct. af hændelserne kunne tilskrives handel med Ticketmaster mellem december 2017 og april i år.

Samme aften kontaktede Monzo det amerikanske Secret Service og andre banker for derved at finde ud af, om de kunne genkende mønstret. Det kunne de ikke på daværende tidspunkt.

Ugen efter identificerede de yderligere fire kompromitterede betalingskort, som havde været brugt på Ticketmaster. Derefter kontaktede de Ticketmaster, som den 12. april sendte et sikkerhedshold til Monzo for at dele data om sårbarheden.

Ifølge Monzo fortalte Ticketmaster-holdet dem, at de ville undersøge hændelsen internt.

Ugen efter var yderligere ni betalingskort fra Monzo blevet brugt til ulovlige overførsler, og Monzo underrettede Mastercard direkte. I løbet af torsdag den 19. april og fredag den 20. april sendte Monzo 6.000 nye kort som erstatning for kort, der kunne være kompromitteret af salg på Ticketmaster.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Kommentarer (0)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
Log ind eller Opret konto for at kommentere