Avis: Microsofts nye søgemaskine klar i næste uge

Microsoft vil i næste uge demonstrere sin nye søgemaskine Kumo. Søgeresultater inddelt i kategorier er det nye våben mod mastodonten Google.

Microsofts søgemaskine med kodenavnet Kumo kan være klar til demonstration i næste uge.

Det skriver blandt andet avisen Wall Street Journal, der citerer unavngivne kilder for, at Microsoft vil fremvise Kumo for første gang på teknologikonferencen D: All Things Digital i Californien. Konferencen arrangeres af Wall Street Journal.

Kumo ? der indtil videre har været testet internt hos Microsoft de seneste måneder - skal ikke overraskende tage kampen op med Google. Kumo præsenterer søgeresultaterne på en ny måde, hvor de bliver inddelt i kategorier for at spare brugeren tid under søgningen.

Samtidig har Microsoft i sommeren 2008 opkøbt firmaet Powerset, der forsker i semantisk søgeteknologi, som for eksempel giver mulighed for at skrive spørgsmål i naturligt sprog til søgemaskinen. Købet peger i retning af, at der vil ske ændringer i teknologien bag søgningerne i Kumo.

Det er dog noget af et forspring, Microsoft har sat sig for at indhente. Nye tal fra virksomheden comScore viser, at Microsoft og Yahoo begge har oplevet små nedgange i andelen af det amerikanske søgemaskinemarked i april, hvilket efterlader Microsoft med 8,2 procent og Yahoo med 20,4 procent af det marked. Google steg derimod med 0,5 procent til at have 64,2 procent af markedet i april, skriver Wall Street Journal.

Microsoft har indtil videre ikke ønsket at kommentere på, om demonstrationen finder sted i næste uge.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk

Følg forløbet

Kommentarer (0)

Kommentarer (0)
Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer

Pressemeddelelser

Silicom i Søborg har fået stærk vind i sejlene…

Silicom Denmark arbejder med cutting-edge teknologier og er helt fremme hvad angår FPGA teknologien, som har eksisteret i over 20 år.
22. sep 10:29

Conference: How AI and Machine Learning can accelerate your business growth

Can Artificial Intelligence (AI) and Machine Learning bring actual value to your business? Will it supercharge growth? How do other businesses leverage AI and Machine Learning?
13. sep 2017

Affecto has the solution and the tools you need

According to GDPR, you are required to be in control of all of your personally identifiable and sensitive data. There are only a few software tools on the market to support this requirement today.
13. sep 2017