Aula gik ned efter corona-pres og hardware-fejl: Nu er driften normaliseret

1 kommentar.  Hop til debatten
Aula gik ned efter corona-pres og hardware-fejl: Nu er driften normaliseret
Illustration: Kombit.
Massivt pres fra forældre og en hardwarefejl sendte Aula i knæ onsdag og torsdag. Nu meddeler Kombit, at driften er stabiliseret.
13. marts 2020 kl. 08:40
errorÆldre end 30 dage
Manglende links i teksten kan sandsynligvis findes i bunden af artiklen.

Corona-krisen og statsministerens udmelding om at lukke blandt andet skoler og universiteter ned fik onsdag aften og torsdag morgen forældre til at logge på kommunikationsplatformen Aula i en sådan grad, at den simpelthen brød sammen.

Fredag morgen lyder meldingen fra Kombit dog, at der er kommet styr på situationen, og at leverandøren Netcompany nu kan konstatere normal drift på Aula.

»Netcompany har efterfølgende gennemført forskellige tiltag, der betyder, at det torsdag formiddag igen var muligt at logge på Aula. De oplyser, at der fortsat er normal drift på Aula, og at de ikke forventer yderligere udfordringer i den henseende,« skriver Kombit i en meddelelse.

»Der er fortsat unormalt mange brugere på Aula, men på trods af at der inden for det sidste døgn har været mere end 600.000 brugere logget på Aula, er svartiderne igen tilfredsstillende.«

Artiklen fortsætter efter annoncen

Ifølge Kombit var det onsdag aften det massive pres fra forældre-logins, der fik systemet i knæ. Herefter blev systemet stabiliseret, mens en hardware-fejl gav problemer igen torsdag morgen.

Kombit vil nu evaluere situationen sammen med Netcompany for at undgå, at noget lignende kommer til at ske i fremtiden.

1 kommentar.  Hop til debatten
Debatten
Log ind for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger