Arnold Busck taber millioner efter it-kaos

Et nyt it-system har ført til problemer med varebestilling, varemodtagelse og en række administrative procedurer i Arnold Busck. Nogle af problemerne er endnu ikke løst, lyder det fra boghandlerkædens administrerende direktør.

Problemer med et nyt it-system har kostet et tocifret millionbeløb for den danske boghandlerkæde Arnold Busck.

Det skriver ITWatch.

Det er implementeringen af det nye it-system, der har givet boghandlerkæden problemer. Systemet har blandt andet skabt bøvl med flere af kædens kasseapparater, og det har ført til, at det til tider har været svært at sælge fra de omfattede kasseapparater.

Derudover har it-systemer givet problemer med bestilling og modtagelse af varer, samt administrative procedurer og lagerhåndtering.

It-problemerne har ført til, at Arnold Busck tabte 14,3 millioner kroner i seneste afsluttede regnskabsår.

Ifølge Helle Busck Fensvig, der er administrerende direktør er der efterhånden ved at være styr på nogle af problemerne. Men der udestår stadig en række vanskeligheder med systemet, forklarer hun til ITWatch.

»Vi har dog stadig nogle problemer med systemet, men de er ikke synlige for kunderne,« siger Helle Busck Fensvig til ITWatch.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Kommentarer (2)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
Log ind eller Opret konto for at kommentere