Apple fjerner muligheden for at anmelde produkter i Apple Store

25. november 2019 kl. 14:223
Kunder kan ikke længere give anmeldelser af produkter på Apple Store.
Artiklen er ældre end 30 dage
Manglende links i teksten kan sandsynligvis findes i bunden af artiklen.

Det er ikke længere muligt at anmelde Apples produkter på deres online-butik, Apple Store. Det skriver Apple Insider, der har fået et tip af en læser.

Det drejer sig om butikkerne, der er tilknyttet USA, Storbritannien og Australien – heller ikke på den danske hjemmeside er der mulighed for, at brugere af Apples produkter kan lave en anmeldelse.

Det, at det er i flere lande, kan betyde, at der ikke blot er tale om en fejl, men at det faktisk er en beslutning, som Apple bevidst har taget.

Kan gå ud over troværdigheden

Det kan ifølge Apple Insider vise sig at blive et problem for Apple, at det ikke længere er mulighed for at lave anmeldelser, de har ellers førhen ladet anmeldelser være på hjemmesiden, selvom de var negative.

Artiklen fortsætter efter annoncen

»Ved at fjerne anmeldelser er det muligt, at Apple mister troværdighed hos deres potentielle købere,« skriver mediet.

De regner med, at funktionen blev fjernet natten til den 17. november.

Youtube-videoer med negative anmeldelser

En video, der blev uploadet på Youtube, den 16. november af den populære fotografikanal Fstoppers, gennemgår en del af de negative kommentarer, der tidligere var at finde på deres 16" Macbook Pro.

Tidspunktet for udgivelsen giver spekulationer om, hvorvidt den har været med til, at Apple besluttede sig for at fjerne anmeldelsesfunktionen – den er dog, med sine knap 68.00 visninger i skrivende stund, ikke set så meget, at det er noget, Apple normalt reagerer på.

Der har tidligere været uploadet videoer med mange flere visninger, som virksomheden ikke har reageret på, og det lader ikke til, at de generelt involverer sig så meget i kundeklager, skriver Apple Insider.

Det er ved hjælp af hjemmesiden Wayback Machine muligt at se tidligere udgaver af hjemmesiden, hvor kunderne stadig kunne anmelde produkter.

3 kommentarer.  Hop til debatten
Denne artikel er gratis...

...men det er dyrt at lave god journalistik. Derfor beder vi dig overveje at tegne abonnement på Version2.

Digitaliseringen buldrer derudaf, og it-folkene tegner fremtidens Danmark. Derfor er det vigtigere end nogensinde med et kvalificeret bud på, hvordan it bedst kan være med til at udvikle det danske samfund og erhvervsliv.

Og der har aldrig været mere akut brug for en kritisk vagthund, der råber op, når der tages forkerte it-beslutninger.

Den rolle har Version2 indtaget siden 2006 - og det bliver vi ved med.

Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger
1
25. november 2019 kl. 16:30

Jeg har lige kørt igennem deres gennemgang af 16" MAC book Pro. Utroligt at man kan lave en 16min. video som næstne kun går ud på at de hyler over at Macbook ikke har indbygget de connections som de vil have. De har aldrig haft nyere som 2015 modellen, alligevel udtaler de sig. Til kommentar om at kølingen er blevet bedre svare den ene "I don't beleve it", selv om alle test viser at der er sket en klar forbedring.

De laver ingen anmeldelse, de har ikke testet den, det hele er et stort hyleri over manglende connectivity.

Næste video hedder "Apple fanboys, where is your God now?"

Man skal ikke være enige eller synes om Macbook maskiner, men de er meget useriøse, de har kun én dagsorden, Macbook Pro bashing. Se selv hvordan de smiler og griner når de udtaler sig.