App sender kunde-oplysninger om tid og position til Telenors netværksfolk

Telenor lancerer app, der indsamler oplysninger om telenettet fra operatørens kunder, som skal bruges til forbedring af mobilnettet.

Selvom Telenor scorer forholdsvist højt målt på brugeroplevelsen i mobilnettet i en undersøgelse fra Teknologisk Institut, som teleoperatøren selv har bestilt og betalt, så kan det blive bedre.

Det er i hvert fald, hvad Marek Slacik, administrerende direktør i Telenor Danmark lægger op til i en pressemeddelelse. Virksomheden lancerer i den forbindelse app’en Telenor Netværk.

Læs også: Telenor: Vores mobilnet er bedre end de andres

Den skal give Telenor-kunder mulighed for at rapportere deres dæknings-oplevelse direkte til Telenors netværksfolk.

»Selvom vi har Danmarks stærkeste netværk, er vi forpligtet til konstant at forbedre det. Den nye app gør det muligt for kunderne at rapportere deres netværksoplevelse, og fordi app’en automatisk registrerer tidspunktet og brugerens position, får vi værdifuld information, som vi kan bruge til fortsat at forbedre vores netværk,« siger Marek Slacik.

App'en kan hentes via Google Play og i Apples App-store.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Følg forløbet
Kommentarer (3)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
Milos Game

Det kunne egentlig være interessant hvis Telenor lagde API ud, der gav adgang til anonymiseret data. Så kunne udviklere feks lave deres egne apps til visning af feks heatmaps og andet.. Hvem ved hvad de kreative udviklere kan med..

  • 2
  • 0
Jakob Køster

Requestede denne funktion fra Sonofon i 1999 pga overlast i nettet. Sendte konstant emails med lokation, og mastenavne der var overbelastede.

Det er da dejligt at de endelig har taget sig sammen, men for mig er det ca 13 år for sent - ikke 10 vilde heste kan nogensinde få mig tilbage i stalden hos Sonofon.

  • 1
  • 0
Log ind eller Opret konto for at kommentere
IT Company Rank
maximize minimize