API'er til Watson skal mindske sprogforbistring

IBM frigiver nu seks API'er til bedre afkodning af vores mening og individuelle talestil.

IBM stiller nu seks grænseflader, API'er, til rådighed til supercomputeren Watson sammen med det japanske tele- og internetselskab SoftBank. Det skriver TechCrunch.

Ud over at tale-til-tekst og tekst-til-tale-tjenester, omfatter API'erne:

  • Klassificering af sprog: møntet på at skabe apps, der kan skelne mellem hensigt og betydning i vores spørgsmål og ytringer.

  • Dialog: skræddersyr app-interaktion til en brugers talestil

  • Retrieve og Rank: anvender machine learning til at vurdere kvaliteten af og 'meningen' med data for at forbedre deres anvendelighed

  • Dokument-konvertering: konverterer indhold i filformater som PDF, Word eller HTML, til formater, der kan forstås af andre Watson-tjenester

De nye API'er vil gøre det muligt for udviklere at udnytte Watson til brug for deres applikationsudvikling. Det kan potentielt hjælpe IBM til at få bedre fat i det japanske marked.

Ifølge en pressemeddelelse fra SoftBank deltager cirka 12 partnere i et team omkring udnyttelsen af Watson til japanske tjenester.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Kommentarer (1)
Log ind eller Opret konto for at kommentere
Pressemeddelelser

Welcome to the Cloud Integration Enablement Day (Bring your own laptop)

On this track, we will give you the chance to become a "Cloud First" data integration specialist.
15. nov 2017

Silicom i Søborg har fået stærk vind i sejlene…

Silicom Denmark arbejder med cutting-edge teknologier og er helt fremme hvad angår FPGA teknologien, som har eksisteret i over 20 år.
22. sep 2017

Conference: How AI and Machine Learning can accelerate your business growth

Can Artificial Intelligence (AI) and Machine Learning bring actual value to your business? Will it supercharge growth? How do other businesses leverage AI and Machine Learning?
13. sep 2017