API'er til Watson skal mindske sprogforbistring

IBM frigiver nu seks API'er til bedre afkodning af vores mening og individuelle talestil.

IBM stiller nu seks grænseflader, API'er, til rådighed til supercomputeren Watson sammen med det japanske tele- og internetselskab SoftBank. Det skriver TechCrunch.

Ud over at tale-til-tekst og tekst-til-tale-tjenester, omfatter API'erne:

  • Klassificering af sprog: møntet på at skabe apps, der kan skelne mellem hensigt og betydning i vores spørgsmål og ytringer.

  • Dialog: skræddersyr app-interaktion til en brugers talestil

  • Retrieve og Rank: anvender machine learning til at vurdere kvaliteten af og 'meningen' med data for at forbedre deres anvendelighed

  • Dokument-konvertering: konverterer indhold i filformater som PDF, Word eller HTML, til formater, der kan forstås af andre Watson-tjenester

De nye API'er vil gøre det muligt for udviklere at udnytte Watson til brug for deres applikationsudvikling. Det kan potentielt hjælpe IBM til at få bedre fat i det japanske marked.

Ifølge en pressemeddelelse fra SoftBank deltager cirka 12 partnere i et team omkring udnyttelsen af Watson til japanske tjenester.

Følg forløbet

Kommentarer (1)

Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer

JobfinderJob i it-branchen