Analyse: Mere end hver femte borger er digitalt udsat og kan komme i klemme i systemet

Mere end hvor femte dansker er digitalt udsat og kan komme i klemme i den digitale forvaltning, viser analyse fra Digitaliseringsstyrelsen og Kommunernes Landsforening. Illustration: bigstock
Ny rapport om digitalt udsatte borgere fra Digitaliseringsstyrelsen og Kommunernes Landsforening er fyldt med grelle eksempler på urimelige vilkår for samfundets svageste. Mellem de hjerteskærende fortællinger har myndighederne også løsningsforslag til fremtiden.
Der er borgere, der ikke kan følge med eller klare sig selv, som følge af digitalisering i den offentlige forvaltning. Det konkluderer Digitaliseringsstyrelsen i en ny analyse, som er udarbejdet i et

Log ind og læs videre

Artiklen er forbeholdt brugere på Version2.

Du kan læse artiklen ved at logge ind eller ved at oprette dig som bruger.

Hvorfor skal du logge ind? Læs vores blogpost her.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Følg forløbet