Alt fra Apples App Store over universiteter til Slack er ramt af AWS-nedbrud

Knap 150.000 hjemmesider er ramt af nedbrud hos Amazon Web Services, herunder en række kendte it-tjenester.

En lang række kendte virksomheder og tjenester er ramt af nedbruddet hos Amazon Web Services' S3-server, som p.t. er ramt af en 'en høj fejlrate', omtalt på Version2 tidligere i dag.

Læs også: Amazon-service går ned i USA og trækker en lang række hjemmesider og apps med i faldet

Det skriver The Express Tribune.

Bl.a. rapporterer Apple på selskabets hjemmeside om problemer med App Store, deres musik-tjeneste og andre produkter.

Apple vil ikke ifølge Tribune ikke kommentere årsagen - men har dog tidligere meldt ud, at man bruger Amazon S3 til dataopbevaring i skyen.

Nilay Patel, som er chefredaktør for tech sitet The Verge, oplyser på Twitter, at en artikel blev 'udgivet uden billede, fordi vores billedsystem kører på AWS'.

Beskedsystemet Slack Technologies Inc har oplyst til brugere, at der kan være problemer med at uploade filer på grund af problemerne hos AWS.

»Forestil dig en virksomhed, der er lagt ned en hel dag. Det er et stort problem,« siger Gene Munster, forskningschef for Loup Ventures, ifølge tribune.com.

Et websted for Georgetown University, som bl.a. håndterer kursusindhold, og som også kører på Amazons cloud, har opkoblingsproblemer, lyder det ifølge it-chefen til Reuters.

En talsmand for den amerikanske Securities and Exchange Commission, et organ, der overvåger, at regler for værdipapirer overholdes, oplyser i en erklæring, at 'vores cloududbyder har meddelt os, at der er problemer, som kan påvirke sidebelastningen på sec.gov, og at de arbejder på at løse problemerne så hurtigt som muligt'.

Loup Ventures Gene Munster kalder forstyrrelsen 'et blåt øje' til Amazon.

»Men kunderne vil dog ikke gøre sig det besvær at skifte til en konkurrerende cloud-tjeneste på grund af denne engangsforeteelse,« siger han.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Følg forløbet
Kommentarer (3)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
Martin Husted Hartvig

Bemærk det var S3 i US-EAST-1 - og problemet er, efter hvad AWS selv skriver, løst:

[RESOLVED] Increased Error Rates for Amazon S3

Update at 2:08 PM PST: As of 1:49 PM PST, we are fully recovered for operations for adding new objects in S3, which was our last operation showing a high error rate. The Amazon S3 service is operating normally.

  • 1
  • 0
Leif Neland

Jeg har lige installeret en Vitoconnect 100 til at overvåge min varmepumpe, der så vidt jeg kan se, sender data ud til skyen, hvor jeg kan kommunikere med den med en app på telefonen. Måske er det AWS?

Men den hænger i signup-fasen, er ikke gået videre i mindst 10 minutter.

Men der er selvfølgelig ingen support at få på dette tidspunkt.

  • 0
  • 0
Log ind eller Opret konto for at kommentere