Akronymet Bing: But it's not Google

Microsoft har demonstreret deres nyeste våben i kampen mod Google: Søgemaskinen Bing, som lanceres 3. juni. Den første modtagelse hos anmelderne er positiv.

Steve Ballmer kunne torsdag løfte sløret for Microsofts nye søgemaskine, som får navnet Bing efter lang tid med arbejdstitlen Kumo.

Bing afløser Live Search-søgemaskinen, og relanceringen bliver fulgt op med et reklamebudget på mellem 500 og 600 millioner kroner. Inden 3. juni skulle søgemaskinen være klar til brug på Bing.com.

Der er ikke markante nybrud i den nye søgemaskine, men Microsoft har flettet en række forbedringer ind under motorhjelmen, som begejstrer anmelderne hos Cnet.com, der kalder Bing for ?overraskende konkurrencedygtig i forhold til Google.?

Google har stadig de bedste henvisninger ved de fleste søgninger, lyder dommen, men Bing hjælper brugeren med en boks med relevante søgninger, der hurtigt kan indsnævre og præcisere en søgning.

Præsentationen af søgeresultaterne er også bedst i Bing, lyder vurderingen. For eksempel bliver videoresultater ikke vist i en liste, som hos Google, men i en tabel, der fylder hele skærmen ud.

Alt i alt anbefaler Cnet-skribenten, at alle giver Bing et skud, når den er tilgængelig.

Om det nye navn slår an, så man fremover vil kunne høre ?jeg binger det lige? rundt omkring på kontorerne, vil kun tiden vise. Men lystige it-folk har ifølge New York Times allerede fundet frem til, hvad Bing står for: ?But it's not Google?.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Kommentarer (7)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
Jesper Lund Stocholm Blogger

Bing hjælper brugeren med en boks med relevante søgninger, der hurtigt kan indsnævre og præcisere en søgning.

Jeg synes, at det lyder meget som om, at de har indarbejdet en del af den funktionalitet, som de fik med ved købet af :::Fast. Det [i]kunne[/i] faktisk gå hen og blive overraskende interessant at følge.

:o)

  • 0
  • 0
Michael T. Jensen

... er at finde de resultater, jeg har brug for. Indtil nu har det været således, at det eneste Live search har kunne bruges til har været helt simple "Opskrift chokoladekage"-søgninger.

Skal jeg finde noget på eksempelvis Microsofts hjemmeside, siger min erfaring mig, at man ikke skal benytte hjemmesidens tilbud om søgning (Live Search, naturligvis), for den finder ikke det ønskede! Derfor skiftes sofort til Google, hvor nøjagtig de samme søgeord påklistres et "site:microsoft.com". Bingo.

Pinligt for MS at de ikke engang kan indeksere deres egen hjemmeside tilfredsstillende.

Hvis det eneste tilbud Bing nu kan stampe op af jorden er en pæn og overskuelig præsentation af irrelevante links, skal de ikke undre sig over at Google vedbliver at være udsagnsordet for søgninger.

  • 0
  • 0
Dennis Krøger

Til gengæld synes jeg efterhånden at Google er FOR intelligent (aner ikke om Live Search/Bing er lige så slem), den vil absolut prøve alle bøjningsformer og variationer af et ord, og det er ofte(st?) fuldstændig ødelæggende for resultatet.

Nogen der kender en metode til "Søg nu bare på hvad jeg skrev, for &($£)(&¤#%()"?

Derudover er der selvfølgelig alle sælgere/prislister o.s.v., men det er ikke noget som http://gmbmg.com ikke kan klare.

  • 0
  • 0
Jørn Schou-Rode

Nogen der kender en metode til "Søg nu bare på hvad jeg skrev, for &($£)(&¤#%()"?

Citationstegn omkring det enkelte søgeord synes at have den effekt du efterspørger. Eksempel:

http://www.google.com/search?hl=en&q=googles
http://www.google.com/search?hl=en&q=%22googles%22

Hvis der er få eller ingen resultater der matcher alle dine søgeord, kan Google finde på at vise resultater der indeholder en delmængde af ordene. I dette tilfælde synes citationstegn om ordene enkeltvis, at have den effekt at ordene SKAL være med i resultaterne.

  • 0
  • 0
Log ind eller Opret konto for at kommentere