Aarhusiansk it-virksomhed kan forudsige dit bilkøb

Gennem big data tilbyder Easi'r bilbranchen indsigt i, hvilke kunder der er købeklare, og hvad de er interesserede i at købe.

Easi'r lancerer en ny udgave af deres software, og udtaler til Finans.dk, at de oplever stor efterspørgsel på deres produkt. Sidste år var der en vækst på 197 pct, og det niveau satser de på at kunne holde de næste to år.

Bilproducenter får allerede forbrugerne i nettet ved at lade dem tilmelde sig nyhedsbreve og forudbestille en prøvetur i kommende bilmodeller. Disse informationer formår Easi'r at kombinere med andre statistiske kneb.

»Ved at trække på millioner af data, som er indsamlet gennem årene, kan softwaren være med til at tegne en billede af kunden. Ikke et billede af den specifikke kunde, for dataene er anonymiseret. Men en kunde, der ligner. Foretrækker kunden en benzin- eller en dieselbil, hvilken type bil skal det være. Det kan sælgeren udnytte til på et langt tidligere tidspunkt at få en dialog i gang med den mulige kunde,« forklarer Mikael Moeslund fra Easi'r til Finans.dk

16.000 - mange sælgere - vil gerne kende kunderne bedre

Ifølge Easi'r er deres system blevet anvendt af over 16.000 individer. Størstedelen af brugerne er sælgere, men også producenter og importører nyder godt af et bedre kendskab til forbrugernes behov.

Virksomheden blev lanceret i Tyskland, men i dag foregår al softwareudvikling i Aarhus.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Kommentarer (1)
Dave Pencroof

Hvad er der blevet af den ædle art af sælgere der var dybt engageret i at møde kunden og oprigtigt søge at finde ud af hvad kundens behov er her og nu samt måske 5 år ud i fremtiden sælgeren der ville kunden det bedste og tilmed kunne sige kunden imod "kære kunde faktisk er du ikke reelt interesseret i denne blingmodel men i denne"
Der er squ noget helt galt i vores tid når kundens behov tilsidesættes for profit for ærligt talt "vender kunden tilbage til den sælger der har prakket dem et produkt på som ikke udfylder kundens behov fordi det tjener sælger og virksomhed mest på ?"
Jeg kan med sikkerhed sige at jeg gør det ikke i dag stoler jeg absolut ikke på arten sælgere og gør alt hvad jeg kan for at undgå disse profithungrende væsner !
Desværre er det ikke kun sælgere som er syge i roen !
Individets behov og rettigheder tilsidesættes i virkeligt mange sammenhænge ............ (har lige prøvet at finde bare et "sted" hvor den enkeltes behov er i højsædet og jeg kan ikke komme i tanke om nogen/noget hvor det ikke er sten sikkert at de ikke er tilfredse med penge for ydelse/vare NO WAY vi skal også have data og langt mere end vi på nogen som helst måde er berettiget til "we will bleed you dry")
Når der så gives rabatter på forskellige vare så må der nødvendigvis være andre der tvinges til at betale differencen "there is no such thing as a free/cheap lunch"

Log ind eller Opret konto for at kommentere
Pressemeddelelser

Welcome to the Cloud Integration Enablement Day (Bring your own laptop)

On this track, we will give you the chance to become a "Cloud First" data integration specialist.
15. nov 2017

Silicom i Søborg har fået stærk vind i sejlene…

Silicom Denmark arbejder med cutting-edge teknologier og er helt fremme hvad angår FPGA teknologien, som har eksisteret i over 20 år.
22. sep 2017

Conference: How AI and Machine Learning can accelerate your business growth

Can Artificial Intelligence (AI) and Machine Learning bring actual value to your business? Will it supercharge growth? How do other businesses leverage AI and Machine Learning?
13. sep 2017