To år efter go-live: Skoleledere revser Aula i ny undersøgelse
Mere end to år efter udrulningen af Aula fungerer løsningen stadig langt fra optimalt.
Det viser en brugertilfredshedsundersøgelse, som kommunernes it-fællesskab, Kombit, har lavet sammen med Skolelederforeningen.
544 skoleledere har deltaget i undersøgelsen, der blev foretaget i september måned i år. De er blevet bedt om at vurdere en række funktioner i Netcompany’s platform til folkeskolen på en skala fra 1-5.
Der er ikke nogen af funktionerne i den udskældte erstatning for Forældreintra, der har scoret højere end skoleledernes tiltro til, at platformen passer forsvarligt på personoplysninger. Den ringest vurderede funktion er søgefunktionen på platformen, der får en vurdering på blot 1,8 af skolelederne.
Blandt de bedst vurderede aspekter ligger blandt andet Aulas udseende, der scorer 3,4.
Den samlede tilfredshed blandt respondenterne lander på blot 2,3.
Problemramt fra starten
På Version2 har man tidligere kunnet læse om, hvordan der allerede inden lanceringen var problemer med Aula-løsningen, og at forældre til skolebørn mener i stort omfang mener at løsningen enten er dårligere eller på linje med forgængeren, Forældreintra.
