5 nedslag i slutevaluering af teknologiforståelse: Vigtigt og lærerigt fag, men personalet har det svært
Forsøgsskoler oplever, at det har været udfordrende at arbejde med en ny faglighed, selvom de ser relevansen for teknologiforståelse i skolen. Eleverne bliver især motiveret af hands-on-undervisning, viser evaluering af forsøget med teknologiforståelse. EduTech giver dig 5 nedslag i slutevalueringen.
Artiklen er ældre end 30 dage
For knap tre år siden satte Børne- og Undervisningsministeriet et forsøg med teknologiforståelse i folkeskolen i gang. 46 forsøgsskoler deltog og underviste i teknologiforståelse enten som et selvstændigt fag eller integreret i fag.
Nu er evalueringen af forsøget foretaget af Rambøll klar.
Abonnementsfordele
Fuld adgang til Version2 og Ingeniøren
Fuld digital adgang til PLUS-indhold på Version2 og Ingeniøren, tilgængeligt på din computer, tablet og mobil.
Kuraterede nyhedsbreve
Det seneste nye fra branchen, leveret til din indbakke.
Adgang til andre medier
Hver måned får du 6 klip, som kan bruges til permanent at låse op for indhold på vores andre medier.
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre kloge læsere.
