35.000 danskere har købt NemID-nøgleviseren
35.000 danskere har valgt at punge ud for en elektronisk nøgleviser til NemID, i stedet for at bruge papkortet, der er gratis.
Det skriver Nets DanID, som står bag NemID, på firmaets hjemmeside, ud fra salgstallene indtil nytår.
Med en pris på 99 kroner pr. styk, giver det Nets DanID en omsætning på knap 3,5 millioner kroner på nøgleviseren.
DanID har også kørt lidt statistik på salget og har fundet frem til, at den elektroniske nøgleviser er mest populær hos mænd, der er forbi deres første ungdom.
72 procent af køberne er mænd, og den typiske alder er 58 år. Generelt har der været mest gang i salget til de 44-66 årige, skriver DanID.
Den elektroniske nøgleviser blev lanceret i oktober måned og kan erstatte papkortet med engangskoder. I stedet bruger man engangskoder, der bliver vist på displayet på nøgleviseren, i stil med SecurID-systemet fra RSA.

...men det er dyrt at lave god journalistik. Derfor beder vi dig overveje at tegne abonnement på Version2.
Digitaliseringen buldrer derudaf, og it-folkene tegner fremtidens Danmark. Derfor er det vigtigere end nogensinde med et kvalificeret bud på, hvordan it bedst kan være med til at udvikle det danske samfund og erhvervsliv.
Og der har aldrig været mere akut brug for en kritisk vagthund, der råber op, når der tages forkerte it-beslutninger.
Den rolle har Version2 indtaget siden 2006 - og det bliver vi ved med.