3-kunder kan glemme alt om kompensation for gigantisk mobilnedbrud

Ingen kompensation til flere hundrede tusinde kunder hos mobilselskabet 3, der 10. december var uden dækning efter et nedbrud.

3's kunder kan få en bar bagdel at trutte i som kompensation for det nedbrud, der 10. december efterlod flertallet af de 685.000 kunder hos mobilselskabet uden netværksdækning i op til 10 timer, skriver Computerworld.dk.

Læs også: Nyt nedbrud hos 3 rammer op til 685.000 danske mobilkunder

»Der bliver ikke nogen kompensation,« siger kommunikationschef i 3, Stine Green Paulsen, til Computerworld.dk.

Det er mobilselskabets erfaring, at kompensationer ganske enkelt ikke virker. I hvert fald, hvis den udbetales i form af gratis taletid:

»Vores kompensation er ikke blevet taget godt imod førhen. Ved et tidligere nedbrud prøvede vi at uddele en gratis times tale, men det blev kritiseret. Vores kunder har i dag pakkeløsninger, der passer til deres behov, så for dem giver ekstra tale ikke mening,« siger Stine Green Paulsen til Computerworld.dk.

Hun garanterer kunderne, at selskabet ikke tager let på det, når et nedbrud sender brugernes mobildækning til tælling.

»Vi oplever ikke, at folk har mistet tilliden til os. Men nogle har været virkelig vrede over nedbruddet, og det må vi ikke negligere, selvom vores netværk fungerer til daglig,« siger kommunikationschefen til Computerworld.dk.

Tips og korrekturforslag til denne historie sendes til tip@version2.dk
Kommentarer (6)
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
Laust Skinbjerg

Det er sjovt at de vil bruge den tid de får i pressen på at fortælle hvad de ikke vil gøre. Det havde måske været sundere at give kunderne gratis taletid, taletid som kunderne godt nok ikke kan bruge, men sådan er det jo med så mange gaver.

  • 0
  • 0
Mikkel Høgh

Vores kompensation er ikke blevet taget godt imod førhen.

Tidligere har vi forsøgt at kompensere kunderne på en måde som var stort set omkostningsfri for os selv. Da kunderne godt kunne gennemskue det, og vi ikke er villige til faktisk at punge ud, så lader vi som om det er kunderne der er nogen utaknemmelige skarn.

  • 7
  • 1
Emil Moe

Kreditor alle berørte kunder i hvad de har betalt for den periode der ikke virkede. Det er måske kun 10 kr, men jeg tror de fleste kan se det som en fair løsning.

  • 1
  • 0
Sune Foldager

Tidligere har vi forsøgt at kompensere kunderne på en måde som var stort set omkostningsfri for os selv. Da kunderne godt kunne gennemskue det, og vi ikke er villige til faktisk at punge ud, så lader vi som om det er kunderne der er nogen utaknemmelige skarn.

Ja det er nok en sammensværgelse!? Næ, det er nok præcis som hun siger: folk har ikke brug for mere taletid, da de fleste enten er på forhøjede abonnementer for at betale deres telefon, eller har et abonnement der passer. Jeg bruger aldrig min taletid op, og ignorerede også den seneste gave.

  • 0
  • 0
Mikkel Høgh

Ja det er nok en sammensværgelse

Næh, jeg tror det er simpel spekulation. 3 har villet forsøge at pleje deres ry og set på hvordan det kunne gøres billigst. Da de uden tvivl har helt styr på hvor meget taletid folk bruger og hvor meget de har til overs i deres pakker, er det næppe kommet som en overraskelse at der var rigtig mange af deres kunder som ikke ville spare en eneste krone som følge af deres “kompensation”.

Bare ærgerligt for 3 at deres kunder ikke er totalt idioter…

  • 0
  • 0
Log ind eller Opret konto for at kommentere