3

Apple- og Tesla-leverandør ramt af ransomware-angreb

28. jan 09:21 0

»Massivt nedbrud« på Discord skyldtes API-fejl

28. jan 08:25 0

Rust fikser farlig fejl

27. jan 12:57 1
Debatten live Altid den nyeste debat
Af Michael Cederberg 
Re: Identitet

Array-varians i C# er usundt. Endnu en dårligdom man kopierede fra Java for lettere at kunne køre Java kode på CLR.

Det må du forklare nærmere. Jeg er enig i at der er problemer - nok nærmere af performance grunde. Jeg mener ikke man kan sammenligne med Java. Og at det skulle gøre typesystemet usundt forstår jeg ikke - det er ikke et problem man render ind i i dagligdagen fordi arrays i praksis er indpakket.

Af Debbie Winter 
Outsourced til brugerne

Som så meget andet, er det blevet lagt ud til brugerne at sørge for, at det for andre bliver nemt at få et overblik over, hvor stor en andel hver af tog, bus og metro skal have.

I stedet for at man havde gjort det nemmere for brugerne at købe et kort og - i værste fald - eet check ind og eet check ud uanset hvor mange skift, så er det på bedste djøf vis gjort besværligt for os brugere. Vi skal nemlig lystigt tjekke ind og ind og ind og ind og huske at tjekke ud til sidst. Kun fordi at nogle skal kunne sætte 3 kolonner ind i et excel ark og milimeter splitte min rejse.

Til gengæld er det blevet møgdyrt. Og hvis man bare vil købe en enkelt sms billet, så koster den det dobbelte af, hvad en tur på rejsekortet ville koste. Derudover graver de lystigt i mine data til selvpromovering, uden at jeg kan sige nej tak.

Jeg har købt et pendlerkort hvor jeg ikke skal huske at check ind og ud ved hver rejse. Kun ved aktivering af ny periode, skal jeg lige checke ind. Dvs at jeg er nogenlunde anonymiseret (bortset fra at kontrollør hver dag scanner mit kort) Men det er så dyrere end et "almindeligt" pendlerkort. Og jeg kan ikke købe ekstra rejser. (de vil virkelig gerne have mig over på alm pendler check-ind/ud kort).

Men hvad forslår jeg så? Forenklet zone system som vi havde før i tiden. Det var ikke perfekt, men det var til at finde ud af. Billigere per tur. Måske hvis der ikke skulle bruges så mange medarbejdere til at regne split ud per transportmiddel, kan det blive billigere igen. Jeg betaler 1200 kr for et månedskort til 6 zoner (eller 7)! Til gengæld har jeg konstant aflyste og forsinkede tog... Pendlerkort fysisk som jeg har nu, men som rejsekort. Dvs anonymt. Hvis DSB mv vil have mine data, må de spørge pænt om lov. Et fysisk klippekort. Det er savnet af mange. Og at en app ikke ses som løsningen på alt, men som en sekundær løsning

Af Anne-Marie Krogsbøll 
Re: Er det ikke netop meningen?

Jamen, så er vi enige, Finn Christensen - penge trumfer borgernes interesse, også hos Vestager.

Det er bare mærkeligt at høre den begrundelse udtalt så åbent....Den er så skamløs.

Men som jeg forstår artiklen, er problemet, at man derved handicapper en del europæiske virksomheder i konkurrencen, da de skal overholde skrappere krav. Og det er jo "mærkeligt", at man åbenlyst tager parti for de udenlandske giganter og virksomheder, som man hævder at turde lægge arm med.

Hvad kan den naturlige forklaring være på det?

Af Finn Christensen 
Re: Er det ikke netop meningen?

Det er mærkeligt - der stikker noget under! ..... Man føler sig fristet til at konkludere:"Forretningsmodel" er den Gud..

@Anne-Marie - her lidt manglende historik - gængs viden, intet er mærkeligt.

EF blev født som en økonomisk/handelsmæssig[1] union i 1900-tallet, der først langt senere her i vores tid som EU blev en økonomisk og politisk union.

Og ja Danmark fik ved en folkeafstemning også os ind i EF i sin tid - primært kun af økonomisk/handelsmæssige årsager, smør og bacon til England samt en stor eksport til Tyskland mm. Samt billige cigaretter og sprut ved grænsehandel til hr. og fru. Jensen, samt læssevis af samme type billige kneb ;)

Et uskønt og snavset valg efter mine oplevelser den gang. Ved EF-valget 1972

mente nej-fløjen, at EF ville udvikle sig til en politisk union og at projektet var for kapitalistisk.

Og de fik jo 98% ret i deres spådom - vi har dog også nogle fordele ved medlemsskabet.

Margrethe Vestager er derfor også i dag underlagt "visse" krav fra de store økonomier i EU, da de økonomiske interesser mod syd stadig overtrumfer de politiske interesser i Skandinavien, som du, Anne-Marie, foretrækker

Og samme type skævheder vil opstå igen og igen. Måske i næste uge.. og også i 2023 og om 5 år etc. Nu tror jeg du har billedet af EU-fakta.

Af Rune Hansen 
Re: Hvor er de skandinaviske IT-visioner?

Prøv evt. også at høre Canonical (OpenStack deres svar på Azure) og RedHat (OpenShift deres Azure) om muligheder og pris på migrering begge har kontorer i EU (RedHat i KBH mig bekendt). Hvis det er mere over i Office/Team løsninger ved jeg Hetzner har en konkurrence dygtig løsning under deres “storage” løsninger. Desuden har jeg selv overvejet at lave en skalerbar container løsning på Nextcloud, men det køre fint for mig privat som en normal stackløsning.

31 Artikler 300 Kommentarer

Schrems II-dommen har gjort det (meget) svært at overføre persondata til lande udenfor EU på lovlig vis. Blodtrykket stiger hos...

115 Artikler 2652 Kommentarer

Myndighedernes logning af borgernes adfærd på internettet og telenettet er til stadig debat. Den danske logningsbekendtgørelse...

41 Artikler 292 Kommentarer

Big data bliver kaldt for det nye olie. Udnyttelsen af store mængder information ved indsamling, analyse, opbevaring eller overførsel...

18 Artikler 2 Kommentarer

Vi har brug for at hylde hverdagens it-helte for at inspirere danske virksomheder og danskerne til henholdsvis at vælge de mest...

Jobfinder Logo
Job fra Jobfinder
Redaktionen anbefaler
Sektioner
25 nov 2021

Novo har en petabyte data liggende: Nu vækkes døde data til live

Infrastrukturen til intern indsamling og ­udveksling af data er bygget. Nu ­begynder det egentlige
28 jan 2022

»Massivt nedbrud« på Discord skyldtes API-fejl

En API-fejl og derefter problemer med en database-cluster resulterede onsdag i et nedbrud af kommuni