Gå til hovedindhold
Version2 it for professionelle
Forsiden

Hovedmenu

  • It-nyheder
  • Blogs
  • It-job
  • It-firmaer
  • Whitepapers
  • Opret bruger
  • Log ind
Du kan logge ind med din e-mail-adresse
Der er forskel på store og små bogstaver i adgangskoden.
Glemt adgangskode?
Se kommentarer (32)
Emner Mobiltelefoni, Windows Phone 8

Three strikes and you're out? (Lumia 920)

Af Jesper Lund Stocholm 30. januar 2013 kl. 08:30

Som nogle af jer måske har læst tidligere, så har jeg haft nogle problemer med min ellers lækre Nokia Lumia 920. Kort fortalt opdagede jeg kort efter at jeg fik telefonen, at der var kommet støv bag linsen i frontkameraet. Dette gjorde mig ret frustreret, da jeg har oplevet med min iPhone, hvordan støv hurtigt kan gøre et kamera fuldstændigt ubrugeligt. Jeg fik den efter lidt snak byttet til en ny, og den kom i weekenden imellem jul og nytår (og tak til 3 for det)

Jeg bruger frontkameraet rigtigt meget, og derfor har jeg været opmærksom på, om der skulle komme støv bag linserne. Da jeg fik byttet telefonen holdt jeg derfor nøje øje med, om der kom støv bag linsen igen. Og seriøst - selvom jeg ikke brugte kameraet, så er det ganske enkelt for dårligt at en topmodel fra vores finske brødre er så dårligt lavet. Version2 talte jo i øvrigt med Nokia, og de erkendte blankt, at deres telefon havde en designfejl og at de ville sætte (endnu) pakning omkring kameraet fremover (uden dog at kunne komme nærmere ind på, hvornår disse nye modeller ville lande i butikkerne).

Nå, men jeg holdt som sagt øje med telefonens kameraer, og hver dag kunne jeg kigge på linserne og glæde mig over, at der ikke var støv ... indtil d. 9. dag, hvor der &%¤#"""#¤% var støv bag linsen igen. Det var ikke meget, men det var der, og det blev hurtigt værre. Jeg tog et billede af min anden telefons linse, og det så således ud:

Foto: Jesper Lund Stocholm

Jeg tog straks kontakt til 3, der uden nogen form for vrøvl byttede min telefon (igen), og lørdag i forrige weekend kunne jeg pakke min tredje Lumia 920 ud på 6 uger. Tak, i øvrigt, til 3 for ikke at være besværlige og hurtigt sende mig en ny telefon! Da jeg snakkede med deres kundeservice spurgte jeg den meget venlige pige, hvad jeg skulle gøre, hvis der også kom støv i denne tredje telefon. Hun svarede mig, at jeg jo skulle ringe ind og få den byttet. Jeg kunne også vælge at få pengene tilbage eller eventuelt kunne jeg overveje at få en anden telefon i stedet.

Isoleret set kan man jo ikke klage over den "abonnementsordning" jeg har med mine Lumia-telefoner, hvor jeg får en ny telefon hver tredje uge, men ikke alene går der jo hver gang noget tid med installation af apps, konfiguration etc, og det er altså ikke sjovt i længden, nu hvor jeg har prøvet det tre gange. Men jeg kan faktisk også godt forstå det, hvis 3 er ved at være rigtigt grundigt trætte af Nokia og deres Lumia 920'ere. Som de selv fortalte mig, da jeg talte med dem første gang, så har de haft ganske mange problemer med disse Lumia-telefoner indtil nu. Det billede bekræfter min historie jo på bedste vis.

Men udover problemet med kameralinsen, så er jeg faktisk glad for min Lumia 920. Den har en god vægtfordeling (og tyngde), den ligger godt i hånden og ifht min iPhone er det en ren fornøjelse at kunne foretage opkald uden at være nervøs for at miste forbindelsen :-). Så hvis der kommer støv bag linsen igen - hvad gør en klog mand så? Ja, jeg har tænkt mig at foreslå 3, at jeg beholder min telefon indtil Nokia har sendt den nye version ud i butikkerne også bytter vi den (igen). Et eller andet sted må det være i både deres og min interesse, så vi ikke skal udveksle telefoner hver 14. dag indtil telefonerne i butikkerne er af den nye slags. Måske kunne Version2s Mikkel Meister tage fat i Nokia igen og få dem til at svare på, hvor længe de vil holde deres kunder hen? Spørg dem eventuelt også, hvordan de mener, at man skal behandle sin telefon, så der ikke kommer støv bag linsen?

Det irriterende er jo, at jeg faktisk begyndte at overveje, om det var min skyld, at der var kommet støv bag linsen. Jeg synes ellers, at jeg behandler telefonen som reelt alle andre, dvs den er med på arbejde, den ligger herhjemme på spisebordet, jeg bruger den af og til som vækkeur og den er derfor i soveværelset og når jeg transporterer den er den primært i en jakkelomme eller alternativt i min taske eller bukselomme. Men tvivlen meldte sig alligevel. Var det mig? Heldigvis har vi stadig to iPhones herhjemme, og linserne på disse to (jeg bruger dem sjovt nok på samme måde som jeg bruger min Lumia) er piv-rene og linserne selv ser ud som om, at de var kommet fra fabrikken i går. Så det er sgu nok ikke mit brugsmønster, der er synderen ... flaskehalsen peger indtil videre på Nokia. Mem måske mener de, at jeg bruger og opbevarer den forkert? Måske er den korrekte måde at undgå støv bag linsen i en Lumia 920 at gøre sådan her:

Foto: Jesper Lund Stocholm

Jeg har nemlig en teori om, at problemet med linserne er meget, meget, meget mere udbredt end Nokia påstår. Ikke alene kan en simpel søgning på internettet bekræfte dette, jeg har også personligt set to Lumia 920-telefoner, hvor ejeren indledningsvist afviste at der var støv bag lisen, men hvor et nærmere eftersyn afslørede ,at der rent faktisk var støv bag den. Det pudsige er jo nemlig, at når folk hører om mine problemer, så kigger de sådan lidt pudsigt på mig og mumler noget om, at de overhovedet ikke har brugt frontkameraet. Derfor er jeg sikker på, at der er masser af Lumia 920 derude, hvor der er støv bag linsen - folk har bare aldrig kigget efter det.

Så en opfordring herfra må være, at hvis du har købt en Nokia Lumia 920, så tag den lige hen under skarpt lys og kig grundigt på linserne. Hvis du også nu kan se, at der er støv bag linsen (sammenlign med billedet herover), så skriv det gerne herinde.

Som jeg har skrevet tidligere, så overlever 3 jo nok - de sælger jo telefoner fra mange producenter, men for pokker hvor er det pinligt for Nokia, at de ikke kan lave sådan en telefon ordentligt ... og hvor må det være pisse frustrerende for Microsoft, at den telefonproducent, der sammen med Microsoft hånd-i-hånd skulle genrejse giganterne på morgendagens mobilmarked, i den grad har ødelagt billedet af "den perfekte lancering".

Og som ultimativ bonus-info kan I få lov til at gætte lidt. Hvilken telefon tror I linsen på billedet herunder sidder i?

Foto: Jesper Lund Stocholm
Send Tweet
Udskriv
Billede af Jesper Lund StocholmOm Jesper Lund Stocholm

Jesper er seniorarkitekt hos CIBER, formand for udvalget i Dansk Standard, der vedligeholder og udvikler dokumentformaterne ODF og OOXML i dansk regi, og han deltager aktivt i det internationale arbejde med formaterne i ISO. Jesper blogger om dokumentformater.

Follow @jlundstocholm

Kommentarer (32)

Opret en konto eller log ind for at følge indhold på Version2 - og bliv opdateret via e-mail eller rss

Følg kommentarer
Morten Hansen 30. jan. 2013 - 08.57
 
Ved nærmere eftersyn

Hej Jesper,

Sjovt nok så var min egen tanke da jeg sad og læste indlægget her at det problem havde jeg da ikke på min telefon. Så læste jeg færdigt og tænkte at jeg hellere selv måtte kigge efter, og det viser sig at både min kærestes og min egen telefon har de samme støvproblemer.
Så tak for tippet, jeg vil få byttet min telefon :)

  • Stem op 5
  • Stem ned 0
  • anmeld
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Jesper Lund Stocholms billede
Jesper Lund Stocholm 30. jan. 2013 - 10.06
 
Re: Ved nærmere eftersyn

Hej Morten,

Så læste jeg færdigt og tænkte at jeg hellere selv måtte kigge efter, og det viser sig at både min kærestes og min egen telefon har de samme støvproblemer.


Ja, det var det jeg "frygtede" - det bliver spændende at se, hvor mange andre, der opdager hvad du lige opdagede :-(

  • Stem op 2
  • Stem ned 1
  • anmeld
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Jan Mortensen 30. jan. 2013 - 10.08
 
jeg faktisk begyndte at

jeg faktisk begyndte at overveje, om det var min skyld, at der var kommet støv bag linsen

Hmm jeg tror at du har været iPhone bruger for længe ;)

  • Stem op 4
  • Stem ned 0
  • anmeld
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Jesper Lund Stocholms billede
Jesper Lund Stocholm 30. jan. 2013 - 10.10
 
Re: jeg faktisk begyndte at

Hmm jeg tror at du har været iPhone bruger for længe ;)


Det har du ganske givet ret i :o)

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • anmeld
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Simon Krogh 30. jan. 2013 - 10.11
 
Hvad med Lumia 820?

Har der været rapporter om samme problem med lillesøsteren, Lumia 820? Så vidt jeg husker, er linsen mindre avanceret, uden billedstabilisering etc. i den model. Man kan jo håbe på at den simplere teknologi er mindre sårbar.

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • anmeld
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Jesper Nyrup 30. jan. 2013 - 10.27
 
Min Lumia 900 har det samme problem

Der dannes også støv på linsen på min 900 Lumia + den kan godt lide at genstarte og det gør den tit og ofte.

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • anmeld
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Knud Bachmann Røn 30. jan. 2013 - 11.06
 
Samme problem her

Jeg har nøjagtigt samme problem - og et yderligere der relaterer sig til støv.

I denne tråd kan man læse hvad det drejer sig om - og det hjælper rent faktisk at blæse i højttaleren...

Jeg har lige kontaktet 3 for at få byttet min telefon. De påstår at de aldrig har hørt om problemet og vil undersøge sagen nærmere. "Vi bytter ikke bare telefoner pga. støv"

Jeg har henvist til denne side.

  • Stem op 2
  • Stem ned 0
  • anmeld
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Jesper Lund Stocholms billede
Jesper Lund Stocholm 30. jan. 2013 - 11.27
 
Re: Samme problem her

Jeg har lige kontaktet 3 for at få byttet min telefon. De påstår at de aldrig har hørt om problemet og vil undersøge sagen nærmere. "Vi bytter ikke bare telefoner pga. støv"


Hej Knud,

Blot for lige at få noget på det rene: 3 har aldrig sagt til mig, at de som udgangspunkt bare bytter Lumia-telefoner med støv bag linsen. Det, der nok har reddet mig, er at jeg har opdaget problemet indenfor de 14 dage der er 3s "ombytningsperiode". Hvis man har købt sin mere end 14 dage før man opdagede problemet, så skal man sandsynligvis "reparationsvejen" hos 3.

Jeg har i øvrigt også prøvet at blæse i højtaleren - det har ikke hjulpet i nogle af mine tilfælde.

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • anmeld
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Carsten Andreasen 30. jan. 2013 - 11.31
 
Jep - samme problem her

Min Lumia 920 har også støv ved frontkameraets linse.

Ellers kører den fint - der har på 2 måneder været en enkelt frysning med efterfølgende tvangsstart (tænd-knap og volumen ned-knap holdes inde samtidig i 10 sekunder).

Jeg er også meget glad for den, men er helt enig i, at det er for galt, at der er vrøvl med et produkt til 4,5 kkr.

Tak for at du holder os opdaterede i sagen.

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • anmeld
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Johnnie Hougaard Nielsen 30. jan. 2013 - 11.32
 
Håndværker-cover

Hvad med et håndværker-cover? Det burde da afskærme de fleste huller.

Undrer mig lidt over at Nokia ikke brugte ingeniører der huskede at tage højde for en så basal ting for udstyr til lommen. Den kan ikke have været testet ret meget i virkelighedens verden. Mon alle de "gamle i gårde" er smuttet?

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • anmeld
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Martin Bøgelunds billede
Martin Bøgelund 30. jan. 2013 - 11.33
 
Re: Samme problem her

Blot for lige at få noget på det rene: 3 har aldrig sagt til mig, at de som udgangspunkt bare bytter Lumia-telefoner med støv bag linsen. Det, der nok har reddet mig, er at jeg har opdaget problemet indenfor de 14 dage der er 3s "ombytningsperiode". Hvis man har købt sin mere end 14 dage før man opdagede problemet, så skal man sandsynligvis "reparationsvejen" hos 3.

Jesper, du skal ikke stille forbrugere ringere end de egentlig er.

Man har 2 års reklamationsret, og det er slet ikke så ringe endda.
Lær lidt mere om emnet hos Tænk.

  • Stem op 4
  • Stem ned 1
  • anmeld
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Jesper Lund Stocholms billede
Jesper Lund Stocholm 30. jan. 2013 - 11.36
 
Re: Håndværker-cover

Hvad med et håndværker-cover? Det burde da afskærme de fleste huller.


Joeh, men det kan jo ikke være rigtigt, vel? Jeg har det med det som med min iPhone - det kan ikke være rigtigt, at man betaler i dyre domme for en telefon (hvor design helt klart er en parameter) og så skal man pakke den ind for at almindelig brug ikke ødelægger den.

  • Stem op 2
  • Stem ned 0
  • anmeld
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Jesper Lund Stocholms billede
Jesper Lund Stocholm 30. jan. 2013 - 11.40
 
Re: Samme problem her

Jesper, du skal ikke stille forbrugere ringere end de egentlig er. Man har 2 års reklamationsret, og det er slet ikke så ringe endda.


Ja, jeg er på ingen måde jurist, så jeg vil ikke gå ind i en juridisk diskussion af rettigheder. Men jeg kan da se på http://taenk.dk/gode-raad/tema/kend-din-kobelov/reklamationsret-10-vigti..., at forhandleren har ét forsøg til at udbedre en fejl .

Jeg ønskede blot at pointere, at 3 ikke har sagt til mig, at de uden videre bare bytter alle telefoner med støv bag linsen. Om man så ifht købeloven har ret til det må man tage op med 3.

  • Stem op 3
  • Stem ned 0
  • anmeld
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Jarle Knudsen 30. jan. 2013 - 11.44
 
Re: jeg faktisk begyndte at
jeg transporterer den er den primært i en jakkelomme eller alternativt i min taske eller bukselomme

Jeg har tidligere haft en Samsung Armani hvor display blev kraftig ridstet selv om der var brugt original Armani lædercover og ved almindelig brug.

Jeg har kørt sagen for Forbrugerklagenævnet med det resultat at en "mobilekspert" fra FBK mente at der intet var galt med mobilen og at mobiltelefoner generelt ikke var ment at have med i jakke- eller bukselommen i det hele taget for det kan de tage skade af!

Jeg kan godt prøve at finde afgørelsen... håber 3 ikke læser det her, så de ikke får "gode" ideer O_o

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • anmeld
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Jesper Lund Stocholms billede
Jesper Lund Stocholm 30. jan. 2013 - 11.57
 
Re: jeg faktisk begyndte at

Jeg har tidligere haft en Samsung Armani hvor display blev kraftig ridstet selv om der var brugt original Armani lædercover og ved almindelig brug.


Jeg har også før selv fået ridset skærmen på en telefon ved at gå med den i en lomme, hvori der også var nøgler og andet skrammel - det er jo blot ikke tilfældet her med støvet bag linsen, hvor der ikke er sket skade på telefonens ydre af nøgler eller andre skarpe ting. Skærmen på min(e) Lumias er stadig helt frie for ridser.

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • anmeld
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Daniel Larsen 30. jan. 2013 - 12.15
 
Intet støv

Jeg har haft min Lumia 920 siden 3/1/2013 og der er intet støv, på nogle af kameraene og jeg bruger den ellers flittigt hver dag.

  • Stem op 1
  • Stem ned 0
  • anmeld
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Jesper Lund Stocholms billede
Jesper Lund Stocholm 30. jan. 2013 - 12.21
 
Re: Intet støv

Jeg har haft min Lumia 920 siden 3/1/2013 og der er intet støv, på nogle af kameraene og jeg bruger den ellers flittigt hver dag.


Dejligt - det er trods alt beroligende, at der er nogle Lumia-brugere, der ikke har problemet :-)

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • anmeld
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Axel Andersen 30. jan. 2013 - 12.45
 
Ingen problemer med min

Hej

Der er ingen støv i mine kameraer, men jeg er blevet nysgerrig af det her.
Hvad bruger du det front-kamera til?

  • Stem op 0
  • Stem ned 1
  • anmeld
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Jesper Lund Stocholms billede
Jesper Lund Stocholm 30. jan. 2013 - 12.52
 
Re: Ingen problemer med min

Hvad bruger du det front-kamera til?


Det er primært til videochat via Skype (både privat og professionelt) men vi bruger det også herhjemme til at tage billeder med. Der skal ikke særligt meget støv på linsen før billederne bliver grynede.

  • Stem op 2
  • Stem ned 1
  • anmeld
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Martin Bøgelunds billede
Martin Bøgelund 30. jan. 2013 - 13.12
 
Re: Samme problem her

Ja, jeg er på ingen måde jurist, så jeg vil ikke gå ind i en juridisk diskussion af rettigheder. Men jeg kan da se på http://taenk.dk/gode-raad/tema/kend-din-kobelov/reklamationsret-10-vigti..., at forhandleren har ét forsøg til at udbedre en fejl .

Klikker man lidt videre hos Tænk, kan man finde følgende:
"Som udgangspunkt er det dig, der bestemmer, om fejlen i din vare skal løses ved en reparation eller ved at bytte varen til en ny. I nogle tilfælde kan forhandleren dog modsætte sig dit ønske."

Når det er forbrugeren/køberen der har denne trumf på hånden, er det synd at give indtryk af at man er "heldig" hvis man har opdaget fejlen indenfor de 14 dage, som 3 angiver som ombytningsperiode.

Der er jo netop tale om en fejl ved produktet, og ikke at du har fortrudt købet, som er det de gængse bytteregler typisk omhandler.

Det var bare det der var min pointe.

  • Stem op 2
  • Stem ned 0
  • anmeld
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Dan Hansen 30. jan. 2013 - 13.25
 
Ingen problemer her

Rød Lumia 920 fra starten af december, bliver ikke taget hensyn til hvor den opbevares eller noget - og der er ikke spor af støv under linsen.

  • Stem op 1
  • Stem ned 0
  • anmeld
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Jesper Lund Stocholms billede
Jesper Lund Stocholm 30. jan. 2013 - 13.39
 
Re: Samme problem her

Når det er forbrugeren/køberen der har denne trumf på hånden, er det synd at give indtryk af at man er "heldig" hvis man har opdaget fejlen indenfor de 14 dage, som 3 angiver som ombytningsperiode.


Det har du ret i - jeg beklager eventuel forvirring.

:o)

  • Stem op 1
  • Stem ned 0
  • anmeld
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Johnnie Hougaard Nielsen 30. jan. 2013 - 14.28
 
Re: Håndværker-cover

Joeh, men det kan jo ikke være rigtigt, vel? Jeg har det med det som med min iPhone - det kan ikke være rigtigt, at man betaler i dyre domme for en telefon (hvor design helt klart er en parameter) og så skal man pakke den ind for at almindelig brug ikke ødelægger den.

Ideelt set ville jeg være helt enig, men min oplevelse er nu at ønsket om en robust telefon ikke passer til modeller som vil kalde sig for designikoner. Der er jo også et stort marked for fix af knust iPhone glas, og covers for at forebygge skader. Selv om det ser ud til at iPhone 5 er mere robust overfor fald, har der jo til gengæld været utilfredshed med masser af skrammer på den sorte model, ved hvad der skulle være almindeligt brug. C'est la vie.

Det er forresten også "sjovt" at se at Sony markedsfører deres nye topmodel med støvtæthed som noget der fremhæves.

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • anmeld
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Brian Pedersen 31. jan. 2013 - 07.25
 
Re: Intet støv

Heller ingen støv hos mig endnu.
Til gengæld hænger den dagligt og skal genstartes.
Jeg kan mærke at jeg er knap så tolerant over for Lumiaens problemer end jeg var over for min gamle iPhone.

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • anmeld
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Nikolaj Brinch Jørgensen 31. jan. 2013 - 08.49
 
Nokia igen igen...

Fristes man næsten til at sige.

Før jeg begyndte at være iPhone bruger, havde jeg kun Nokia telefoner (dvs. den allerførste var en Motorola, og den anden var en Ericsson). Samtlige mine Nokia led af det problem, at der kom støv på indersiden af glasset (som var af plast) der dækkede display.
Det lader til at den designfejl, som var på samtlige Nokia telefoner som jeg har ejet (en hel del), altså stadigt er på deres smart phones.
Støv på indersiden af display var ikke isoleret til mig, jeg kender ind til flere som fik deres telefoner byttet pga. problemet, og der blev enddog tænkt i at få dem byttet når nye modeller var ude og den "støvede" ikke længere var i handel, så man dermed kunne "opgradere" ved en ombytning.

Det er kæmpe fail, at Nokia stadigt ikke kan lave telefoner hvor der ikke kommer støv på indersiden af gennemsigtigt glas (hvor meget støv mon der ialt er indvendigt i telefonen). Det lader til at Nokia er eneste firma i håndsæt branchen der har den feature. Ikke en specielt fed feature, når man nu er bagud og skal lave catch-up, med nyt OS osv.

  • Stem op 2
  • Stem ned 2
  • anmeld
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Thomas Bundgaard 31. jan. 2013 - 09.33
 
Re: Nokia igen igen...

Selvom støv er vanvittigt træls, så blegner det jo ret voldsomt, når man sammenligner med telefoner, der ikke kan få forbindelse, når man holder om dem, telefoner der bøjer af sig selv eller telefoner, der kommer "pre-scratched" fra fabrikkens side.

Jeg ved ihvf. godt hvad jeg ville vælge, hvis jeg fik buddet.

  • Stem op 2
  • Stem ned 5
  • anmeld
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Jesper Lund Stocholms billede
Jesper Lund Stocholm 31. jan. 2013 - 12.38
 
Re: Intet støv

Til gengæld hænger den dagligt og skal genstartes.


Min (nuværende) Lumia genstarter slet ikke mere, så der er i hvert fald ét problem mindre for mig pt.

:o)

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • anmeld
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Thomas Bundgaard 31. jan. 2013 - 12.40
 
Re: Intet støv

Min (nuværende) Lumia genstarter slet ikke mere, så der er i hvert fald ét problem mindre for mig pt.

Jeg har oplevet 2-3 reboots siden jeg fik den. Til gengæld har jeg ingen støv i mit kamera..

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • anmeld
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Jesper Lund Stocholms billede
Jesper Lund Stocholm 31. jan. 2013 - 12.41
 
Re: Nokia igen igen...

Selvom støv er vanvittigt træls, så blegner det jo ret voldsomt, når man sammenligner med telefoner, der ikke kan få forbindelse, når man holder om dem, telefoner der bøjer af sig selv eller telefoner, der kommer "pre-scratched" fra fabrikkens side.


Du har helt ret - men jeg tror reelt, at reaktionen er afhængig af telefonens ejers personlighed. Jeg har været ret tilgivende med tabte opkald fra min iPhone, men jeg tror, at det skyldes at den jo ikke altid taber opkald. Faktisk er det kun under nogle specifikke forhold, at det sker. Derfor virker den jo som den skal i det daglige, og derfor har det - for mig - været let at slå det hen. Men støv på linsen vil betyde, at kameraet ALDRIG virker. Og det går mig meget mere på end noget, der ikke virker nogle gange.

  • Stem op 2
  • Stem ned 0
  • anmeld
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Jesper Lund Stocholms billede
Jesper Lund Stocholm 1. feb. 2013 - 09.30
 
Re: Nokia igen igen...

Det lader til at den designfejl, som var på samtlige Nokia telefoner som jeg har ejet (en hel del), altså stadigt er på deres smart phones.


Det har du nok ret - og grunden til at det ikke har været et problem for folk før er nok, at det først er med smartphones, at kameraet er blevet en vigtig del. På de Nokia-telefoner jeg har haft har displayet jo været TFT 16M farver på et 240x320 display, og her har en smule støv jo ikke gjort hverken fra eller til. Men når man i dag køber en smartphone, så forventer man jo retteligt, at den kan tage knivskarpe billeder ... ikke mindst, når Nokia selv markedsfører Lumia 920 med dens spektakulære kamera.

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • anmeld
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Finn Christensen 3. feb. 2013 - 17.50
 
Re: Intet støv

Til gengæld hænger den dagligt og skal genstartes.

Det kunne ligne noget Windows noget.. det gør de jo i den familie, og så mangler du kun Blue Screen of Death (STOP Error) for at være helt sikker på at den er ægtefødt :)

  • Stem op 2
  • Stem ned 1
  • anmeld
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Henrik Graversen 25. mar. 2013 - 18.27
 
Lumina 920 snavs på linsen

Øv nu har min også fået støvproblemer.
Ellers er det absolut min yndlingsmobil :-)
Jeg må jo så leve med min iPhone et par uger .... Snøft

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • anmeld
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer

Tilføj kommentar

Opret en konto eller log ind for at følge indhold på Version2 - og bliv opdateret via e-mail eller rss

Følg kommentarer
Log ind herunder eller opret en bruger for at skrive kommentarer
Du kan logge ind med din e-mail-adresse
Der er forskel på store og små bogstaver i adgangskoden.
Glemt adgangskode?

Seneste nyt

Fagforeninger: It-virksomheder må tage deres egen udfordring op

Udgivet 23. maj 16.35Opdateret 23. maj 16.35

Mac-udviklers signatur misbrugt til målrettede spyware-angreb

Udgivet 23. maj 15.59Opdateret 23. maj 15.59

Nokia Lumia-telefon med 41 megapixel-kamera kommer til juli

Udgivet 23. maj 15.15Opdateret 23. maj 15.15

Open source-projekt til CPR-numre sparer kommuner for hundredetusinder

Udgivet 23. maj 14.20Opdateret 23. maj 14.20

AMD-processor til PS4 og Xbox One skal give superkraft til din nye bærbare eller tablet

Udgivet 23. maj 13.01Opdateret 23. maj 14.56

Flere it-nyheder »

Tilmeld dig Version2's it-nyhedsbrev og vind den nye iPad.

Seneste debat

  1. Chefredaktør om hullet betalingsmur: »Vi er fuldstændigt klar over, at det kan omgås«

    11 comments.
    Last update 2 timer 30 minutter
    Skrevet af Mikkel Mikjær
  2. Haves: Skod ADSL linje. Ønskes: Virtuel server

    81 comments.
    Last update 3 timer 45 minutter
    Skrevet af Henrik Lundquist
  3. New Zealand dropper softwarepatenter

    19 comments.
    Last update 4 timer 14 minutter
    Skrevet af Hans Schou
  4. Sådan gemmer Det Kongelige Bibliotek alle danske computerspil

    13 comments.
    Last update 4 timer 49 minutter
    Skrevet af Anders Petersen
  5. Fagforeninger: It-virksomheder må tage deres egen udfordring op

    3 comments.
    Last update 5 timer 3 minutter
    Skrevet af Tine Thygesen
  6. Hver fjerde danske it-virksomhed mangler kvalificerede folk: Uddannelser fejler

    20 comments.
    Last update 6 timer 56 minutter
    Skrevet af Flemming Riis
  7. Nyt CVR-register i modvind igen-igen: Resultaterne halter stadig

    3 comments.
    Last update 8 timer 59 minutter
    Skrevet af Daniel Udsen
  8. Konkurrence til Raspberry Pi: Ny linux-minicomputer til 260 kroner

    70 comments.
    Last update 9 timer 9 minutter
    Skrevet af Peter Hansen

Mere debat »

It-virksomheder

Huawei Technologies (denmark)
|
Outforce
|
Fleron Solutions
|
Efferbach
|
Headnet - open minds
|
H. Brandt Consulting
|
Esec
|
Motus
|
Zap Technology
|
Bownty ApS
|
Viggonet
|
Netlinq
 

Information

  • Kontakt redaktionen
  • Job- og annoncesalg
  • Teknisk support
  • Om Version2
  • Brugerbetingelser
  • Cookie- & privatlivspolitik

Aktuelle emner

  • Agil udvikling
  • Business Intelligence
  • Cloud computing
  • Intranet
  • It-sikkerhed
  • NemID
  • Open source CMS
  • Projektledelse
  • Scrum
  • Sharepoint intranet
  • Storage
  • Ubuntu
  • Virtualisering
  • Windows 8
  • Windows Server 2012
  • iOS 6
  • iPhone 5

Tjenester

  • iPhone-app
  • RSS-feeds
Følg @version2dk
Tilmeld dig Version2's it-nyhedsbrev og vind den nye iPad.

Version2 udgives af

  • Mediehuset Ingeniøren A/S work Trekronergade 26 2500 Valby
  • Tlf. work 33265300