Version2 Insight: Skal du bygge eget datacenter eller gå i skyen?

Hvornår kan det betale sig at bygge eget datacenter, og hvordan integrerer du til eksterne cloud-løsninger? Version2 sætter over 19 sider fokus på datacentre med PDF-magasinet Version2 Insight, som du kan hente gratis her.

Et nyt Version2 Insight-magasin sætter fokus på datacentre og valget mellem eget datacenter og cloud-løsninger.

I PDF-magasinet finder du blandt andet:

  • Eget datacenter eller cloud? Hvilke overvejelser har firmaer, når der skal træffes beslutning mellem at bygge eget datacenter og købe sig til løsninger ude i byen.

  • Netgroup deler erfaringer fra selskabets opbygning og drift af eget datacenter. Hvordan styrer de gennem virtualisering og ny køleteknologi omkostningerne til energiforbrug?

  • Fokus på nye teknologier, der gør det muligt at drive datacentre mere effektivt.

Version2 Insight har flere sponsorer tilknyttet, men de har ikke haft indflydelse på indholdet. Når du henter magasinet, accepterer du samtidig at blive kontaktet af én eller flere af sponsorerne - Interxion, Installers, Comparex og Version2 Datacenter 2013.

Kommentarer (9)

Casper Bang

Jeg synes det er lidt bekymrende, at man skal til at oprette second-level email konti eller aliaser, for at sikre sig imod spam og ukendte afmeldingspolitikker, for at få adgang til materiale. Så ellers tak!

Casper Thomsen

Hej Casper.

Jeg vil henvise til tidligere indlæg i forbindelse med Insight

Det er sponsorerne og salg af leads, der er med til at finansiere disse magasiner og resten af Version2. Leads på Version2 er ikke nyt - det har vi således brugt i forbindelse med whitepapers siden 2007.

Se også diskussionen i forbindelse med det forrige magasin
http://www.version2.dk/artikel/version2-insight-windows-8-48991

Det koster mange penge at drive et medie som Version2, og det meste materiale stiller vi gratis til rådighed finansieret af annoncer, men det er ikke nok til at drive et bæredygtigt it-medie. Derfor arbejder vi også med andre forretningsmodeller, hvoraf Insight er en af dem.

Det er fuldstændigt frivilligt, om man vil hente dette Insight (og andre whitepapers), og hvis man ikke ønsker at afgive kontaktoplysninger, er det altså helt fint med os - men jeg vil være ked af, hvis I opretter falske brugere med falske e-mail-adresser for at få adgang til det. Det er ikke noget, vi kan gøre noget ved, men det er med til fjerne grundlaget for, at vi overhovedet kan køre Version2.

Mvh Casper

Casper Bang

Det er fuldstændigt frivilligt, om man vil hente dette Insight (og andre whitepapers), og hvis man ikke ønsker at afgive kontaktoplysninger, er det altså helt fint med os - men jeg vil være ked af, hvis I opretter falske brugere med falske e-mail-adresser for at få adgang til det. Det er ikke noget, vi kan gøre noget ved, men det er med til fjerne grundlaget for, at vi overhovedet kan køre Version2.

Men hvis i nu lagde et public preview (forside + indholdsfortegnelse + første par sider) så har man noget lidt mere konkret at gå ud fra. Det kendes bl.a. fra dzone's refcards og whitepapers.

Jeg påpeger bare hvorfor jeg (og andre tilsyneladende) ikke har tænkt sig at gå "all in" på nuværende grundlag. I kan så vælge at bruge kritikken til noget eller lade være, jeg kender ikke jeres successkriterie. :)

Jens Jönsson

Problemet er her at i reelt aldrig får at vide hvor mange der siger nej tak og ikke henter materialet (selvom det faktisk gerne vil læse det)....

Måske I skulle overveje andre metoder til hjælp for annoncørerne og jer selv ?

Casper Thomsen

Hej Casper.

Tak for input. Jeg er ked, hvis det kom til at lyde negativt, men det var bare for at gøre det klart, at vi har erkendt, at en del brugere ikke er interesseret i at læse indhold på disse vilkår, og det må vi så leve med.

Når det er sagt, vil vi selvfølgelig gerne gøre det mere gennemskueligt, så læsere som dig ved, hvad du går ind til, og her kommer du selv med fine forslag fra lignende tjenester. Vi arbejder også på at beskrive meget klart, hvordan du kan forvente, at dine kontaktoplysninger bliver benyttet, så du ikke skal frygte bare at aflevere dem ud i blinde.

Vi har en dialog med vores leverandører om dette, og vi har endnu ikke oplevet negativ kritik fra nogen i forhold til brug af kontaktoplysninger, så vi har ikke noget problem med at være åbne om det.

Mvh Casper

Casper Thomsen

Hej Kristian.

Nogle gange kører vi indhold i vores nyhedsbrev flere gange som promovering - lige nu er den eneste mulighed for at gøre dette desværre at ændre datoen.

I forbindelse med en relancering senere på året finder vi en anden måde at gøre dette på uden at skulle ændre på datoer.

Mvh Casper

Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer

JobfinderJob i it-branchen

TDC skifter koncernchef efter faldende mobilomsætning

Jesper Stein Sandal Mobil og tele 14. aug 2015

Nyeste job

KurserStyrk dine evner med et kursus

SharePoint Dashboards kursus med PerformancePoint Service

Hvornår: 2015-11-04 Hvor: Storkøbenhavn Pris: kr. 7000.00

C# kursus udvidet

Hvornår: 2015-12-17 Hvor: Storkøbenhavn Pris: kr. 6800.00

Diplomuddannelse i ældrearbejde

Hvornår: Hvor: Efter aftale Pris: kr. Efter aftale

It-projektledelse

Hvornår: 2016-02-01 Hvor: Østjylland Pris: kr. 18000.00

Adobe InDesign course Experienced (conducted in English)

Hvornår: 2015-12-09 Hvor: Storkøbenhavn Pris: kr. 5900.00