Gå til hovedindhold
Version2 it for professionelle
Forsiden

Hovedmenu

  • It-nyheder
  • Blogs
  • It-job
  • It-firmaer
  • Whitepapers
  • Opret bruger
  • Log ind
Du kan logge ind med din e-mail-adresse
Der er forskel på store og små bogstaver i adgangskoden.
Glemt adgangskode?
Se kommentarer (29)
Emner Patenter

Microsoft taber Word-patentsag: Får ikke lov at appellere

Patentstriden mellem Microsoft og et lille canadisk softwarehus er nu helt afgjort. Microsoft tabte, og Word skal ændres - ellers bliver det forbudt at sælge.

Af Jesper Kildebogaard Torsdag, 11. marts 2010 - 14:30

Trods enorme advokat-muskler og en skattekiste fyldt med patenter, der kan bruges som våben mod andre firmaer, har Microsoft tabt en sag om en patent-krænkelse i Office. Modparten I4i fik ret i, at Microsoft brugte en teknologi til at tilpasse XML, som I4i har patent på.

Det står nu klart, efter at retten i Texas endegyldigt har afvist Microsofts appelsag, skriver blandt andet The Guardian.

Sagen startede i 2007, da det canadiske udviklingfirma I4i sagsøgte Microsoft for at bryde XML-patentet med Word 2003 og 2007. Rettens afgørelse faldt først i august 2009, hvor Microsoft blev idømt en bøde på 1,5 milliarder kroner samt beordret til at indstille salget af Word pr. 10. oktober i USA.

Men Microsoft svarede massivt igen og fik med opbakning fra store pc-producenter som HP og Dell overbevist retten om, at det ville udløse kaos, hvis Word pludseligt ikke længere var på hylderne. Siden fik Microsoft derfor ændret fristen til 11. januar, så der var en chance for at nå at ændre på koden bag Word.

Undervejs har Microsoft appelleret alle afgørelserne, men nu bliver porten altså endeligt lukket i af dommerne, der har afvist alle appeller. Der er ikke fundet bevis for, at Microsoft i god tro forsøgte at undgå krænkelsen, har retten konkluderet. Dermed slipper Microsoft heller ikke for bøden på 1,5 milliarder kroner.

Afgørelsen overrasker analytikere, som forventede, at Microsoft kunne finde en løsning på patentstriden. For eksempel ved at finde frem til et Microsoft-patent, som I4i krænkede, og så udveksle rettigheder.

Send Tweet
Udskriv

IT-job & karriere

  • Se alle it-job
  • Importer din kompetenceprofil fra LinkedIn
SharePoint 2007/2010 udviklere
Udgivet 16. jun 2011 14.28
Java udviklere – backend – gerne med Oracle erfaring
Udgivet 16. jun 2011 14.38
Microsoft Dynamics AX Functional Consultant - Sales & Marketing and Services
Udgivet 27. apr 11.07
SAP APO Senior-konsulent
Udgivet 8. feb 11.18

Kommentarer (29)

Opret en konto eller log ind for at følge indhold på Version2 - og bliv opdateret via e-mail eller rss

Følg kommentarer
Anonym (ikke efterprøvet) 11. mar. 2010 - 14.52
 
Microsoft eller kaos !
Microsoft svarede massivt igen og fik med opbakning fra store pc-producenter som HP og Dell overbevist retten om, at det ville udløse kaos, hvis Word pludseligt ikke længere var på hylderne

Og det er så een af grundene til, at det offentlige danmark skulle gennemprygles for deres halelogrende lemmingbefængte leflen for Microsoft.

Microsoft: uden Word, ingen tekstbehandling....tænk på børnene !!

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Daniel Schledermann 11. mar. 2010 - 15.15
 
Live by the sword, die by the sword..

Der er næppe nogen her der synes at software-patenter er fantastiske. Tager vi højde for den måde som patenterne virker på, og den måde Microsoft opfører sig på, måtte det vel sker før eller siden.

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Thorbjørn Andersen 11. mar. 2010 - 15.17
 
Stop softwarepatentering!

Mere om patentet
http://en.wikipedia.org/wiki/User:Winter2009/Michel_Vulpe
http://tinyurl.com/oz8gsv

(Det er kun noget, som jeg har skimmet - og det er svært at gennemskue, men jeg har svært ved at få øje på opfindelsen - udover fornuftig brug af XML)

Jeg tvivler kraftigt på, at MS har næppe været klar over eksistensen af dette patent før de blev sagsøgt, og i min verden er der under alle omstændigheder tale om tyveri ved højlys dag.

Det her softwarepatent-idioti må da snart stoppes.
Det burde enhver med fornuft vel efterhånden kunne se.

Det er dog med blandende følelser, at jeg ser MS dømmes her, for med et par domme mere i den retning, kan man jo håbe, at selv MS fatter at SWP ikke er godt for nogen (udover patentadvokater).

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Thomas Ammitzbøll-bach 11. mar. 2010 - 15.19
 
Damn, det er svært...

Skal man grine eller græde?

o Microsoft har fået en over næsen.
o Åndsvagt patent har fået retsligt medhold.

Måske skal man bare ryste på hovedet.

Thomas

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Nikolaj Brinch Jørgensen 11. mar. 2010 - 15.53
 
Re: Stop softwarepatentering!
(Det er kun noget, som jeg har skimmet - og det er svært at gennemskue, men jeg har svært ved at få øje på opfindelsen - udover fornuftig brug af XML)

Enig, det ligner MVC for XML... de har forvekslet ordet pattern med patent... 8-(

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
John Gøtze 11. mar. 2010 - 17.49
 
Konsekvenser for OOXML, ISO

Kan nogen forklare hvad denne sag så betyder for OOXML-standarden?

Jesper Lund Stocholm på twitter:
"Hmmm ... I guess this means a bit of extra work for us #sc34 #ooxml http://bit.ly/bvRNIY"
http://twitter.com/jlundstocholm/status/10323349512

Og Alex Brown fra ISO/SC34:
"you can't sue a standard; implementers of it on the other hand ... #sc34"
http://twitter.com/al3xbrown/status/10324259597

Just wondering ...

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Jens Schumacher 11. mar. 2010 - 17.52
 
Er Open Office de næste?

Vaaaa. Hvordan er implementeringen i ODF?
Er Open Office de næste i køen til at blive sagsøgt? Eller rettere firmaer som sun og IBM der laver egne varianter af Open Office?

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Einar Petersen 11. mar. 2010 - 18.04
 
Re: Er Open Office de næste?

Nope der er meldt ud at det er de ikke:

"What's more, the patents involved here don't cover XML itself, but rather the specific algorithms used to read and write custom XML -- so OpenOffice users can breathe easy, as i4i has said the suite doesn't infringe."

Læs mere på http://www.engadget.com/2009/12/22/microsoft-loses-patent-appeal-word-an... om den spegede sag

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Jimmy Frydkær Dürr 12. mar. 2010 - 06.10
 
Re: Er Open Office de næste?

Nej. OpenOffice.org er ikke de næste. i4i har undersøgt ODF-formatet, og det krænker ikke patentet. Det gør MS til gengæld. MS KENDTE til patentet allerede i 2007 men valgte at fortsætte med at bruge teknologien, trods patentet.

For os ikke-MS-fan-boys/girls er dette mere end blot en fjer i hatten. Det er endnu et bevis på, at MS tromler hen over mindre firmaer efter forgodtbefindende. Det er ikke et sekund for tidligt domstolene får øjnene op for det faktum.

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Maciej Szeliga 12. mar. 2010 - 07.25
 
Re: Er Open Office de næste?

Det har intet med dokumentformatet at gøre, hverken ODF eller OOXML er ramt. Det er en funktionalitet i selve MS Word sagen drejer sig om.

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Christian Nobel 12. mar. 2010 - 07.56
 
Re: Er Open Office de næste?
For os ikke-MS-fan-boys/girls er dette mere end blot en fjer i hatten. Det er endnu et bevis på, at MS tromler hen over mindre firmaer efter forgodtbefindende. Det er ikke et sekund for tidligt domstolene får øjnene op for det faktum.

Nej det er det ikke!

Det er et eksempel på hvor tåbelig den amerikanske patentlovgivning er (samme lovgivning som visse ... også ønsker her i EU!), og hvorledes patentvåbnet benyttes på den mest smagløse vis til at score en ufortjent gevinst.

Den er også et kvalmende eksempel på den amerikanske advokatstands provisionsaflønning.

At det så denne gang gik ud over MS kan få en til at håbe at MS også indser tåbeligheden i systemet, men der er ingen grund til at være skadefro - enhver software fabrikant skal bedømmes på sine meritter, men det saboteres godt og grundigt af hele patent(nasser)cirkusset.

/Christian

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Martin Kofoed 12. mar. 2010 - 09.35
 
Re: Er Open Office de næste?
Det er et eksempel på hvor tåbelig den amerikanske patentlovgivning er (samme lovgivning som visse ... også ønsker her i EU!), og hvorledes patentvåbnet benyttes på den mest smagløse vis til at score en ufortjent gevinst.

Ja, hvor blev fortalerne for patenter egentlig af i debatten?

Helt generelt er menneskeheden en pudsig størrelse. Utroligt at vi overhovedet kommer fremad sådan overordnet artsudviklingsmæssigt set. Når man tænker på, hvor mange benspænd, klodser om benet, hænder bundet på ryggen etc. etc. vi udsætter os selv for ... Suk.

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Nikolaj Brinch Jørgensen 12. mar. 2010 - 10.47
 
Re: Er Open Office de næste?
Det er et eksempel på hvor tåbelig den amerikanske patentlovgivning er (samme lovgivning som visse ... også ønsker her i EU!), og hvorledes patentvåbnet benyttes på den mest smagløse vis til at score en ufortjent gevinst.

Fuldstændig enig.

Men jeg er nødt til at spørge dig Christian: Du har tidligere (for et par dage siden) sagt at de små altid taber i patentsager og at det at patenterne skulle beskytte de små ikke er en realitet. Hvad mener du nu? er dette ikke et eksempel på det modsatte?

At et patent-system muligvis ville være en god ting, men at det blot administreres forkert?

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Jesper Lund Stocholms billede
Jesper Lund Stocholm 12. mar. 2010 - 10.54
 
Re: Er Open Office de næste?

Hej Nikolaj,

Du har tidligere (for et par dage siden) sagt at de små altid taber i patentsager og at det at patenterne skulle beskytte de små ikke er en realitet. Hvad mener du nu? er dette ikke et eksempel på det modsatte?

Ja, her er det jo det lille softwarehus på 30 ansatte, der nægtede at acceptere patent-bruddet og herefter knægtede Goliat med +50000 ansatte.

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Christian Nobel 12. mar. 2010 - 11.07
 
Re: Er Open Office de næste?
Men jeg er nødt til at spørge dig Christian: Du har tidligere (for et par dage siden) sagt at de små altid taber i patentsager og at det at patenterne skulle beskytte de små ikke er en realitet. Hvad mener du nu? er dette ikke et eksempel på det modsatte?

Jeg har sagt at de små altid er tabere, men det udelukker ikke at de store også [b]kan tabe indimellem[/b].

Og under alle omstændigheder, så er i4i ikke et bolchefirma, og derfor har de vurderet at de kan score en gevinst ved at lave patentgambling - fuldstændig på samme måde som Kodak går på strandhugst hos Sun.

Vi kan også hive afviklingsselskabet SCO ind som skrækeksempel!

Men hvis det havde været Nikolajs lille (1 mands, personligt ejede) softwarebix, som kun havde et patent, der havde anlagt sag mod MS, så kunne du være ret sikker på at morgendagen bød på beskæftigelse på den lokale Statoil tank, og i hvert fald ikke udvikling i eget firma.

/Christian

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Nikolaj Brinch Jørgensen 12. mar. 2010 - 11.08
 
Re: Er Open Office de næste?
Men hvis det havde været Nikolajs lille (1 mands, personligt ejede) softwarebix, som kun havde et patent, der havde anlagt sag mod MS, så kunne du være ret sikker på at morgendagen bød på beskæftigelse på den lokale Statoil tank, og i hvert fald ikke udvikling i eget firma.

Jeg tror jeg ville vælge Shell, men lad gå 8-)

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Peter Larsen 12. mar. 2010 - 11.47
 
Patent

Jeg tror jeg vil forsøge at tage patent på at putte en OK-knap på en brugergrænseflade. Hvis man vil anvende mit patent skal man blot sende 1 euro-cent pr. klik......
Det hele virker ret tosset og en af grundende til at jeg konsekvent ikke stemmer på partier der går ind for softwarepatenter.
En ting er softeare noget andet er hardware - også her findes der efterhånden så mange mystiske patenter at man snart ikke kan fremstille et nyt produkt uden at komme i problemer. Se blot listen fra Apple - meget af det har de ikke engang selv fundet på - men derfor kan man jo godt tage patent på det alligevel.....

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Nikolaj Brinch Jørgensen 12. mar. 2010 - 11.56
 
Re: Patent
En ting er softeare noget andet er hardware - også her findes der efterhånden så mange mystiske patenter at man snart ikke kan fremstille et nyt produkt uden at komme i problemer. Se blot listen fra Apple - meget af det har de ikke engang selv fundet på - men derfor kan man jo godt tage patent på det alligevel.....

Hardware skal behandles nøjagtigt som software - da hardware består af bla. software (jeg er ikke sikker, men jeg kan ikke komme i tanke om hardware der ikke består af software).

Hele ideen var jo også at man delte IT apparaterne i disse to dele. Man kunne så billigt rette fejl og tilføje funktionalitet (man skulle ikke fabrikere et nyt apparat).

Derfor giver det vel også kun mening at tale om teknologi patenter og ikke software patenter.

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Niels Larsen 12. mar. 2010 - 17.29
 
Re: Patent

Det bør være sværere at få patenter. Et japansk firma har i 1999 (tror jeg det var) fået patent på noget der var lærebogsstof i starten af 1980'erne. Ingen kan efterhånden overskue teknologien og se, om det at anvende temperaturkoefficienten på en kondensator til styre temperaturvariationer på en oscillator, er alment kendt stof eller ej.

Det bør være gratis at bestride et patents gyldighed, hvorefter patenthaveren skal bevise, at de har retten på deres side, at der er noget nyskabende i det. Almindelig sund fornuft og det at sende en smiley i en mail bør ikke kunne patenteres.

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Ole Knudsen 13. mar. 2010 - 10.29
 
Re: Patent

Hej Peter,
Har du ikke lagt mærke til at OK knappen for de fleste M$ applikationer er blevet erstattet med "Proceed" eller "Finish" eller lignende?
Jeg håber det er sket som svar på at jeg for nogle år siden sendte dem en e-mail hvor jeg forlangte 1Cent pr kopi af alle solgte programpakker der benyttede mine initialer som kommando.

OK.

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Peter Mogensen 13. mar. 2010 - 10.43
 
Re: Patent

Det tror jeg godt at jeg kan forsikre dig om at det ikke er.

For det første ville vi nok højest snakke varemærkebeskyttelse ang. dine initialer og "du" er nok ikke et produkt i samme branche som Windows.

For det andet, så har man efterhånden erkendt at det er god GUI-skik at skrive noget på knapperne, der siger hvad de gør og ikke blot have "JA/NEJ"-knapper, der kræver at man læser hele teksten og er meget opmærksom på om man skulle overse en negation eller to.

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Ole Knudsen 13. mar. 2010 - 10.51
 
Re: Patent

Undskyld, Peter - Jeg må have glemt en smiley! ;-]

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Peter Mogensen 13. mar. 2010 - 15.44
 
Re: Patent
Det bør være gratis at bestride et patents gyldighed, hvorefter patenthaveren skal bevise, at de har retten på deres side, at der er noget nyskabende i det.

Ja, det ville være rart, men du har alm. videnskabsteori imod dig.
Du kan ikke bevise ikke-eksistensen af noget - heller ikke prior art.

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Jakob Damkjær 14. mar. 2010 - 08.19
 
Re: Patent

>"Det bør være gratis at bestride et patents gyldighed, hvorefter patenthaveren >skal bevise, at de har retten på deres side, at der er noget nyskabende i det."

Samtidig kan dette benyttes af store firmaer til at tæppebombe alle mindre firmaer med bevisansøgninger og det er sjældent jeg er så enig med nogen
som med Peter i det sidste han skriver.

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Adam Sjøgrens billede
Adam Sjøgren 18. mar. 2010 - 22.32
 
Re: Er Open Office de næste?
Ja, hvor blev fortalerne for patenter egentlig af i debatten?

De har vel travlt med at tælle sedlerne på vej til banken?

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Nikolaj Brinch Jørgensen 18. mar. 2010 - 23.30
 
Re: Er Open Office de næste?
De har vel travlt med at tælle sedlerne på vej til banken?

I så fald er det vel ikke dem som er de dumme? ;-)

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Jesper Lund Stocholms billede
Jesper Lund Stocholm 19. mar. 2010 - 08.28
 
Re: Patent

Hej Peter,

Du kan ikke bevise ikke-eksistensen af noget

Lad os lige holde den in mente til næste gang nogen skriver (til mig), at jeg [b]skal bevise[/b], at der [b]ikke findes[/b] teknologiske/binære bindinger til proprietær Microsoft teknologi i OOXML.

:o)

http://da.wikipedia.org/wiki/Falsifikationisme

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Peter Mogensen 19. mar. 2010 - 09.30
 
Re: Patent

Du må forveksle mig med en anden Jesper. Jeg har aldrig og kunne aldrig finde på at stille sådan et krav.

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Jesper Lund Stocholms billede
Jesper Lund Stocholm 19. mar. 2010 - 09.44
 
Re: Patent

Hej Peter,

Du må forveksle mig med en anden Jesper. Jeg har aldrig og kunne aldrig finde på at stille sådan et krav

Undskyld - det var ikke ment som en kritik af dig personligt (jeg har heller ikke bidt mærke i, at du skulle have fremsat kravet).

:o)

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer

Tilføj kommentar

Opret en konto eller log ind for at følge indhold på Version2 - og bliv opdateret via e-mail eller rss

Følg kommentarer
Log ind herunder eller opret en bruger for at skrive kommentarer
Du kan logge ind med din e-mail-adresse
Der er forskel på store og små bogstaver i adgangskoden.
Glemt adgangskode?

Seneste nyt

Meego-afløseren Tizen klar til at tage kampen op med Android

Udgivet 23. maj 16.01Opdateret 23. maj 16.01

Massiv logning af danskernes internetbrug - men politiet bruger kun IP-adressen

Udgivet 23. maj 15.22Opdateret 23. maj 15.22

198 IBM-medarbejdere fritstillet med øjeblikkelig virkning

Udgivet 23. maj 14.28Opdateret 23. maj 15.10

Mystisk Project X afsløret: Rent flashlager giver fænomenal IOPS-ydelse

Udgivet 23. maj 14.19Opdateret 23. maj 14.19

Region sparer licens-millioner på at lukke ”Grønt System”

Udgivet 23. maj 13.22Opdateret 23. maj 13.22

Flere it-nyheder »

Tilmeld dig Version2's it-nyhedsbrev og vind den nye iPad.

Whitepapers

Kick-start your master data management initiative

Affecto Denmark

Affecto Data Quality Assessment: Er din indsigt og beslutning baseret på validt data?

Affecto Denmark

Framework til datamigrering i SAP miljøer - spar op til 50% på dine Data Migration udgifter

Affecto Denmark

Få et Data Warehouse (DW) review hos Affecto

Affecto Denmark

Ressourcehåndtering

Projectplace
  • Flere whitepapers

Branchenyheder

Konica Minoltas stand på drupa 2012 slog besøgsrekord

Konica Minolta Business Solutions Denmark

Komplex it er blevet Brocade Premier Partner

Komplex IT

Øg din effektivitet og produktivitet med bizhub C654/C754

Konica Minolta Business Solutions Denmark

Brugerfjendtlige it-løsninger gør brugerne til en sikkerhedstrussel

Projectplace

Athena IT-Group A/S med solid indtjening

Athena IT-Group

Seneste debat

  1. HTML5 – det nye sort?

    10 comments.
    Last update 33 sekunder
    Skrevet af Preben Høj Holmberg
  2. GOTO - Embracing variability

    7 comments.
    Last update 47 minutter 35 sekunder
    Skrevet af Allan Ebdrup
  3. Massiv logning af danskernes internetbrug - men politiet bruger kun IP-adressen

    2 comments.
    Last update 1 time 35 minutter
    Skrevet af Kim Henriksen
  4. Ny malware går efter alle browsere - også på Mac og Linux

    7 comments.
    Last update 1 time 57 minutter
    Skrevet af Simon Friis Vindum
  5. Finansminister afliver teori om NemID som spionsoftware

    25 comments.
    Last update 2 timer 2 minutter
    Skrevet af Ole Tange
  6. Meego-afløseren Tizen klar til at tage kampen op med Android

    2 comments.
    Last update 3 timer 31 minutter
    Skrevet af Jens Schumacher
  7. Sådan formaterer du tekst i debatten på Version2

    30 comments.
    Last update 3 timer 47 minutter
    Skrevet af Jesper Lund Stocholm
  8. Minister giver e-læring i køreskolerne det røde kort

    2 comments.
    Last update 4 timer 11 minutter
    Skrevet af Jens Madsen

Mere debat »

It-virksomheder

Siblingsoft
|
CODEWIRE.NET
|
REALTECH NORDIC ApS
|
Devoteam
|
IBM Danmark
|
Platon Infrastructure
|
C2IT
|
GlobalConnect
|
ØBERG Partners
|
4C Management Consulting
|
Nhouse
|
D60
 

Information

  • Kontakt redaktionen
  • Job- og annoncesalg
  • Teknisk support
  • Om Version2
  • Brugerbetingelser
  • Privatlivspolitik

Aktuelle emner

  • Agil udvikling
  • Android
  • Bruttolønsordning
  • Business Intelligence
  • Cloud computing
  • Download Windows 8
  • HTML5
  • Harddisk-priser
  • IE9
  • Intranet
  • It-sikkerhed
  • Kindle Fire
  • Multimedieskat
  • NemID
  • OS X Mountain Lion
  • Open source CMS
  • Projektledelse
  • Scrum
  • Sharepoint intranet
  • Storage
  • Ubuntu 11.10
  • Virtualisering
  • Windows 8
  • Windows Phone 7
  • iOS 5
  • iPhone 4S

Tjenester

  • Android-app
  • iPhone-app
  • RSS-feeds
Følg @version2dk
Tilmeld dig Version2's it-nyhedsbrev og vind den nye iPad.

Version2 udgives af

  • Mediehuset Ingeniøren A/S work Skelbækgade 4 1717 København V
  • Tlf. work 33265300