Fullrate lover gratis telefoni i 1000 år

Kunder i teleselskabet Fullrate kan ringe gratis til andre Fullrate-kunder helt frem til 31. juli 3013, skriver selskabet. Det er selvfølgelig en fejl, siger direktøren.

En årvågen Version2-læser måtte gnide øjnene en ekstra gang, da han læste det seneste brev fra sit teleselskab.

»Vi er nu gået ind i det nye år, hvilket også betyder, at M1 og Fullrate officielt er slået sammen til ét selskab. Som vi skrev til dig i begyndelsen af november, vil vi gerne tilbyde dig som kunde en ekstra fordel i forbindelse med denne sammenlægning. Det betyder, at du fra i dag og helt frem til den 31/7 3013 kan ringe helt uden beregning til andre Fullrate-kunder,« skrev Fullrate til Version2-læseren.

Udsnit af brevet fra Fullrate til Version2-læseren.

Fullrate tilbyder med andre ord 1000,5 års gratis telefoni til andre Fullrate-kunder. Det må siges at være et tilbud, andre teleselskaber får svært ved at matche. »Det er ikke hver dag, man får sådan et tilbud,« som han skriver i sin mail til redaktionen.

Version2 har forelagt brevets indhold for Fullrates direktør Peter Mægbæk Madsen.

Det er et meget generøst tilbud I her giver jeres kunder. Er det en særlig aggressiv markedsføringskampagne, eller er I bare i gavehumør?

»Der er tale om en beklagelig lille slåfejl, som desværre har store konsekvenser, hvis man tager den for pålydende. Heldigvis har vi jo fornuftige kunder i Fullrate, der formentlig godt kan se, at der er tale om en fejl,« siger Peter Mægbæk Madsen til Version2.

Så hvis ellers man lever så længe, så skal man ikke regne med at kunne ringe gratis de næste 1000 år hos jer?

»Nu er det kun en mindre del af vores kunder, der har fået brevet med fejlen i, men jeg må desværre skuffe dem. Vi er i øjeblikket i gang med at finde en god måde at kommunikere og korrigere fejlen på,« siger Peter Mægbæk Madsen til Version2, men kan trods alt også godt se det komiske i situationen.

»Hensynet til, at vi risikerer at blive holdt op på fejlen afholder mig desværre fra at kommentere på, hvilke teknologier vi satser på i 3013,« lyder det fra direktøren.

Kommentarer (8)

Hans Schou

Sålænge der er netneutralitet, kan Fullrate-kunder ringe gratis med SIP til andre Fullrate-kunder, ja sågar alle der har SIP. Så måske handler TDCs udspil egentlig om at de i nær fremtid planlægger at krænke netneutraliteten.

Doc Nielsen

"...hvilke teknologier vi satser på i 3013"
Man må da håbe en af teknologierne er dobbelt-check af emails inden der klikkes på send-knappen.

Jens Madsen

Et apotek, måtte sælge varerne til 10% af priserne, fordi at de ved en fejl var skiltet forkert på deres hjemmeside. Der var sket et uheld, i forbindelse med opdatering, af nogle scripts. Og da det var over en weekend, opstod fejlen i to dage.

Det er ikke ualmindeligt, at virksomheder må sælge det de tilbyder til kunderne. Og er det fejl på siden, så er det fejlen som gælder. Også selvom der ikke er sendt ordrebekræftelse. Er der sendt ordrebekræftelse, som PDF - så er der intet at gøre.

Jeg ser derfor ingen anden udvej, end at fullrate må tilbyde gratis telefoni indtil 3013, til deres kunder. Og hvorfor skulle de ikke gøre det?

Torben Mogensen

Her er der tale om en ekstra service til eksisterende kunder og ikke til potentielle kunder. Derfor tror jeg ikke, nogen kan sige, at de har foretaget en økonomisk transaktion i den tro, at det ikke var en fejl.

Ivar Madsen

En fejl er ikke ubetinget bindende.
For at en kunde skal kunne holde på at kunne købe en vare/tjensteydelse til den fejlagtige pris, så kræver det først og fremmest at kunden er i god tro.
Der er flere selskaber, der, evt. mod en mindre merbetaling, tilbyder fri opkald mellem selskabet kunder, så Fullrates kunder må siges at være i god tro.

En anden ting, den uder udbyder noget, skal være sløset i tid.
Hvis sælgeren - her Fullrate - er hurtig til at fortælle at de har lavet en fejl, det er ikke 3013, men 2013, så kan kunderne ikke kræve at få til den annoncerede pris.

Jeg er ikke jurist, men har for en del år siden fået forklaret reglerne af en jurist, da jeg havde en tvist mod Danske Bank, som banken efter en klage til Pengeinstitutternes klagenævn træk tilbage.

Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer

JobfinderJob i it-branchen

TDC skifter koncernchef efter faldende mobilomsætning

Jesper Stein Sandal Mobil og tele 14. aug 2015

Nyeste job

KurserStyrk dine evner med et kursus

CERT 70-467 Designing Business Intelligence Solutions with SQL Server 2014

Hvornår: 2015-11-06 Hvor: Storkøbenhavn Pris: kr. 4950.00

Excel og databaser

Hvornår: 2015-11-25 Hvor: Storkøbenhavn Pris: kr. 7000.00

Grundlæggende Bogholderi

Hvornår: 2015-11-18 Hvor: Storkøbenhavn Pris: kr. 8990.00

Moms i relation til bespisning

Hvornår: 2015-09-23 Hvor: Storkøbenhavn Pris: kr. 4990.00

Test Management

Hvornår: 2015-09-03 Hvor: Storkøbenhavn Pris: kr. 8800.00