Gå til hovedindhold
Version2 it for professionelle
Forsiden

Hovedmenu

  • It-nyheder
  • Blogs
  • It-job
  • It-firmaer
  • Whitepapers
  • Opret bruger
  • Log ind
Du kan logge ind med din e-mail-adresse
Der er forskel på store og små bogstaver i adgangskoden.
Glemt adgangskode?
Se kommentarer (25)
Emner Sundheds-it, Digital forvaltning, OOXML

Danske Regioner tilslutter sig OOXML:Strict

Danske Regioner har fundet sine ben i dokumentformatkrigen. I et nyt høringssvar tilslutter interesseorganisationen sig det Microsoft-udviklede OOXML:Strict-format til brug på regionskontorerne ? men ikke ude på hospitaler og miljøkontorer.

Af Morten K. Thomsen Fredag, 13. november 2009 - 10:43

Mens Folketingets politikere endnu går som katten om den varme dokumentformat-grød, har interesseorganisationen Danske Regioner nu klart og utvetydigt gjort sin stilling op.

I et nyt høringssvar til en forespørgsel fra IT- og Telestyrelsen tilslutter organisationen sig OOXML i den særlige Strict-version som det foretrukne åbne, redigerbare dokumentformat. Danske regioner forventer ikke 'væsentlige økonomiske omkostninger ved formatvalget.'

Danske Regioner har dog taget det forbehold, at svaret kun gælder på myndighedsniveau, hvilket i praksis vil sige hovedpostkassen på de fem regionskontorer.

»Som jeg læser bekendtgørelsen, er det kun på myndighedsniveau, det vil blive krævet. Ude på sygehusene følger hovedparten af den elektroniske kommunikation medcom-standarder, og et skift til OOXML-Strict ville være et voldsomt indgreb i en eksisterende arbejdsgang, der fungerer fint,« siger konsulent i Danske Regioner, Nicolai Arvedsen.

Ifølge høringssvaret forudsætter tilslutningen til OOXML-Strict, at standarden alene kommer til at gælde for modtagelse af dokumenter på myndighedsniveau og ikke omfatter modtagelse på institutionsniveau. Nicolai Arvedsen præciserer dog over for Version2, at tilslutningen også omfatter afsendelse på myndighedsniveau.

»Jeg kan ikke forestille mig en region, som ikke kan afsende i et format, de godt kan modtage, så det gælder naturligvis også den vej,« siger Nicolai Arvedsen.

På spørgsmålet om, hvorfor valget er faldet på OOXML-Strict svarer han:

»Vi erkender, at hovedparten af leverandørerne anvender Microsoft-teknologier, og at et andet valg vil stille dem og os over for store udfordringer. Det ville være svært at tilslutte sig en anden løsning, der vil give meget store administrative byrder, så nu må vi se, hvornår teknologien er til rådighed,« siger Nicolai Arvedsen og fortsætter:

»Vi tilslutter os Strict-versionen, fordi de forbehold, der er i transitional-versionen kan betyde tab af funktionalitet, når dokumenterne udveksles. Og så er det vanskeligt at se fidusen i en standard for redigerbare dokumentformater,« siger han.

Opdateret 15.03: Præciseringer i overskrift og tekst om, at der ikke er tale om en anbefaling af OOXML-standarden, men en tilslutning til formatet på baggrund af en konkret forespørgsel.

Send Tweet
Udskriv

IT-job & karriere

  • Se alle it-job
  • Importer din kompetenceprofil fra LinkedIn
SAP Business Warehouse Seniorkonsulent / Arkitekt
Udgivet 26. okt 2011 15.05
Java EE/Web Developer (7261)
Udgivet 7. maj 15.02
Java udviklere – backend – gerne med Oracle erfaring
Udgivet 16. jun 2011 14.38
Software Developer
Udgivet 2. maj 10.54

Kommentarer (25)

Opret en konto eller log ind for at følge indhold på Version2 - og bliv opdateret via e-mail eller rss

Følg kommentarer
Jesper Lund Stocholms billede
Jesper Lund Stocholm 13. nov. 2009 - 10.53
 
Myndighed
Danske Regioner har dog taget det forbehold, at svaret kun gælder på myndighedsniveau, hvilket i praksis vil sige hovedpostkassen på de fem regionskontorer

Er en region en myndighed?

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Poul-Henning Kamps billede
Poul-Henning Kamp 13. nov. 2009 - 11.00
 
De vil ikke have post ?

Da ingen implementerer OOXML/strict kan det vel kun betyde at regionerne prøver at få fred for elektroniske henvendelser i et par år...

Poul-Henning

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Kristoffer Olsen 13. nov. 2009 - 11.05
 
Re: Myndighed
Er en region en myndighed?

Hvis du spørger en somatisk psykiatripatient, er jeg ret sikker på, at den pågældende oplever, at der foregår en del myndighedsudøvelse i regionerne.

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Jesper Lund Stocholms billede
Jesper Lund Stocholm 13. nov. 2009 - 11.05
 
Re: De vil ikke have post ?

Hej PHK,

Da ingen implementerer OOXML/strict kan det vel kun betyde at regionerne prøver at få fred for elektroniske henvendelser i et par år...

:o)

Jeg tænkte det samme - det kan være, at de så kan undgå at fyre sygeplejersker det næste år.

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Jesper Lund Stocholms billede
Jesper Lund Stocholm 13. nov. 2009 - 11.11
 
Re: Myndighed

Hej Kristoffer,

Hvis du spørger en somatisk psykiatripatient, er jeg ret sikker på, at den pågældende oplever, at der foregår en del myndighedsudøvelse i regionerne.

Ja, det har du nok ret - men spørgsmålet er jo, om en Region er en myndighed i sig selv. Deres svar indikerer jo, at fx hospitaler og psykiatriske afdelinger i deres egen optik ikke er "myndigheder" men kun "institutioner".

Jeg kan nu se fra http://www.regioner.dk/Om%20Regionerne/Regionernes%20opgaver.aspx , at det er de nok (altså, myndigheder)

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Anonym (ikke efterprøvet) 13. nov. 2009 - 11.15
 
Jasper

Min første tanke var, hvem pokker er Nicolai Arvedsen ?

Men han må jo være en rigtig god ven til Jasper Boysen eller BG :-)

Hvordan pokker kan man vælge en standard, som ikke er implementeret af nogen endnu ?

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Kristoffer Olsen 13. nov. 2009 - 11.16
 

En mere præcis sproglig sondring havde nok været mellem den centrale forvaltning og de tilknyttede institutioner... men det er jo sjældent, at mundtlige samtaler udfolder sig på en måde, der lever fuldt ud op til alle sproglige idealer.

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Jesper Lund Stocholms billede
Jesper Lund Stocholm 13. nov. 2009 - 11.17
 
Re: Jasper

Hej Kim,

Min første tanke var, hvem pokker er Nicolai Arvedsen ? Men han må jo være en rigtig god ven til Jasper Boysen eller BG :-)

Hvor har du hørt, at MS støtter et valg af S?

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Henrik Jensen 13. nov. 2009 - 11.28
 
Re: Jasper
Min første tanke var, hvem pokker er Nicolai Arvedsen ? Men han må jo være en rigtig god ven til Jasper Boysen eller BG :-)

Kim, hvordan var det nu den lød den sætning jeg for nyligt fik smidt i hovedet af dig... ?

Nå ja..... "Skal vi ikke hellere holde os til det vi ved ?" :-D

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Anonym (ikke efterprøvet) 13. nov. 2009 - 11.39
 
Re: Jasper

NB. NB. NB. Der er en :-) efter sætningen !!!!

Læs om tegnet her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Smiley

Henrik,

Du plejer da ikke være så nærtagende, brænder lokummet :-)

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Anders Rosendal 13. nov. 2009 - 11.52
 
Re: Jasper
Hvor har du hørt, at MS støtter et valg af S?

MS har senest prøvet at påvirke Yildiz Akdogan fra Socialdemokratiet.
Så de diskriminerer ikke når det kommer til at få folk til at vælge Microsoft.

Det var 2 dage siden - det undrer mig du ikke husker det.

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Michael Coene 13. nov. 2009 - 11.57
 
ikke unikt

For stikkontakterne har sikkerheds styrelsen også valgt en standard som kun findes på papir. Er det en ny trend? Virtual government 2.0?

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Henrik Jensen 13. nov. 2009 - 12.04
 
Re: Jasper
NB. NB. NB. Der er en :-) efter sætningen !!!!

Det var også derfor jeg satte en endnu større :-D efter min sætning... eller i hvert fald en med mere åbenmundet.

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Christian Nobel 13. nov. 2009 - 12.29
 
Re: ikke unikt
For stikkontakterne har sikkerheds styrelsen også valgt en standard som kun findes på papir. Er det en ny trend? Virtual government 2.0?

Næh det er såmænd endnu værre, der er godkendt en fransk/belgisk standard - og gæt hvilket land monopolhaveren LK's moderselskab ligger i - tadaaaa: Frankrig.

Men ellers så er Danmark slet ikke spor korrupt :-(

/Christian

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Peter Jespersen 13. nov. 2009 - 12.46
 
Gugugu

Der er da vikeligt gået loony toons i dette her - eller også er det samme brændstof som hele nationen har kørt på de sidste par år, nemlig signalpolitik - der jo ikke behøver at have fundament i virkeligheden.

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Jesper Lund Stocholms billede
Jesper Lund Stocholm 13. nov. 2009 - 12.55
 
Re: Jasper

Hej Anders,

MS har senest prøvet at påvirke Yildiz Akdogan fra Socialdemokratiet. Så de diskriminerer ikke når det kommer til at få folk til at vælge Microsoft. Det var 2 dage siden - det undrer mig du ikke husker det.

Mig bekendt har Microsoft aldrig sagt, at de ønskede fokus på specifikt S (det er jeg nu helt enig med dem i). Indtil i dag har det jo kun været Jens Hørlück, der aktivt har ønsket "kun S", og hvis jeg skal være helt ærlig, så tror jeg ikke, at Regionerne har indset konsekvenserne af deres anbefaling af S (i modsætning til "hele 29500" som jeg jo synes er den bedste idé).

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Jakob Damkjær 13. nov. 2009 - 14.36
 
og epic fail

"Vi erkender, at hovedparten af leverandørerne anvender Microsoft-teknologier, og at et andet valg vil stille dem og os over for store udfordringer. Det ville være svært at anbefale en anden løsning, der vil give meget store administrative byrder, så nu må vi se, hvornår teknologien er til rådighed,« siger Nicolai Arvedsen"

oversat til dansk fra burokratisk dobbelttale...

Vi erkender at microsoft har et monopol og der vil være nogen omkostninger ved at genetablere fri konkurance...

Det er netop disse omkostninger som bekræfter at det er et monopol der udnytter sin markedesdominans til at skævvride markedet.

SÅ VÅGN DOG OP KONKURANCE STYRELSE !!!

Selv regionerne der ellers er 100% håbløse mht næsten alt kan regne på omkostningerne og komme til konklusionen at microsoft er et monopol der udnytter sin dominans til at forhindre at andre aktører kommer ind på markedet....

"et andet valg vil stille dem (microsoft) og os over for store udfordringer"

Og hvornår har det NOGENSINDE været kundens opgave at begrænse et firmas udfordringer ? er der nogen der har ringet til Arvedsen og klaget sin nød... så tag en tudekiks.

og Arvedsen burde undlade at bruge medarbejder kurser der kun underviser i et produkt. Istedet for at ha kompetance med microsoft office så måske sende medarbejdterene på kursus i office pakke brug... Så man ikke fuldstændigt er i lommen på microsoft på brugertrænings fronten.

Sikkert endnu en offentligt ansat der snart vil få nogen nye kollegaer hos microsoft hvor han så kan bruge sine gamle kontakter til at korrumpere den politiske process....

/Jakob

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Peter Stricker 13. nov. 2009 - 15.21
 
Re: og epic fail
"et andet valg vil stille dem (microsoft) og os over for store udfordringer"

Den indsatte parantes må stå for din egen regning. Jeg læser det som, at de har flere leverandører, der hver for sig er kunder hos Microsoft. De betragter det som en udfordring at være den eneste, der frigør sog fra Microsofts åg.

Resten af dit indlæg er jeg ellers helt enig i.

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Jakob Damkjær 13. nov. 2009 - 15.59
 
true true

der er andre leverandøre men forskellen er begrænset...

microsoft/microsoft system udviklere/microsoft resellers.

same same og de er med til at forstærke og udbrede monopolet.

Så måske var parentesen uberetiget, men den er ikke langt fra virkeligheden.

/Jakob

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Michael Nielsen 15. nov. 2009 - 17.33
 
Og man undre sig

At kommunerne og regionerne mangler penge.

Denne beslutning er basalt set, Lad os brug maksimale mængder af penge på at købe et produkt der endnu ikke eksistere.

ODF er en standard og Alle større office produkter supportere det (selv MSO kan via et plugin). Standarden tillader ovenikøbet store besparelse på hver arbejdstation i Danmark, og da Open Office arbejder på understøttelsen af OOXML, vil der når OOMXL strict en gang bliver Implementeret af MS (ca 2015 var den sidste dato jeg har fået), vil Open Office også havde en implementation, hvorefter det er ligegyldig hvilken office pakke man vælger, mht fil formater.

Men pointen er at vi KAN standardisere i dag, og ikke skrinlægge standardiserigen i 6 år.

Er der korruption i Dansk politik, det bliver det sgu da nød til at være, ingen kan da være så idiotisk, at komme med en udmelding som at vi satser på OOXML Strict, som endnu ikke er implementeret i nogen office pakke. eller har jeg igen underestimeret menneskelig idioti?

Hver gang jeg høre udmeldinger fra offentlige myndigheder undre jeg mig mindre og mindre over hvorfor det offentlige altid mangler penge.

Jeg har hørt rygte om at det hvidesnit er et krav for at blive en politikere - måske er det ikke kun et rygte.

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Henrik Jensen 15. nov. 2009 - 18.12
 
Re: Og man undre sig

Jeg er helt enig omkring Strict og det handler sådan set ikke kun om understøttelse fra kontorpakker, men også om det som meget logisk er afledt heraf nemlig eksisterende dokumenter.

Selv hvis der kom en kontorpakke på markedet i morgen som understøtter OOXML Strict så har regionerne 0 eksisterende dokumenter som er kompatible med dette format. De har derimod et hav af eksisterende dokumenter der er kompatible med OOXML Transitional og sikkert også en lille del der er kompatible med ODF.

Standarden tillader ovenikøbet store besparelse på hver arbejdstation i Danmark,

Hvordan det? Jeg tror du forveksler standard med en kontorpakke.

Du kan lave kontorpakker der benytter ODF som koster såvel 0 kr som 1 million kr. og det samme med OOXML

Men pointen er at vi KAN standardisere i dag, og ikke skrinlægge standardiserigen i 6 år.

Men hvornår har vi præcist standardiseret?

Har vi standaridseret den dag at vi har valgt dokumentformat.... eller har vi standardiseret den dag at al udveksling af dokumenter uanset scenarie kan foregå med det offentlige med de(t) valgte dokumentformat(er)?

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Michael Nielsen 16. nov. 2009 - 13.34
 
Hvordan det? Jeg tror du forveksler standard med en kontorpakke. Du kan lave kontorpakker der benytter ODF som koster såvel 0 kr som 1 million kr. og det samme med OOXML

Nøgle ordet er "kan lave", men problemet er at de ikke eksistere P.T.

Den eneste grund til at vælge OOXML er fordi man ønsker at bruge MSO, det kan godt være at man kan implementere OOXML i en anden office pakke, men så kunne man ligeså godt havde valgt ODF, som er native format for de fleste andre office pakker.

Så Valget af OOXML betyder at man implicit også har valgt MSO.

Derfor er der besparelser mellem 180-2000dkk årligt per workstation ved at vælge andet end MSO.

Desuden så er ODF standarden implementeret i feks Open Office, Abi word, Google Apps, m.m. Altså kunne man vælge at standardisere, og udveklse dokumenter mellem mange office pakker, inklusivt MSO.

Men hvornår har vi præcist standardiseret? Har vi standaridseret den dag at vi har valgt dokumentformat.... eller har vi standardiseret den dag at al udveksling af dokumenter uanset scenarie kan foregå med det offentlige med de(t) valgte dokumentformat(er)?

med ODF skal man lede længe efter en office pakke som IKKE kan læse formatet, feks MSO har plugins der kan læse og skrive ODF

Så uanset hvordan du definere standardisering, så er det muligt nu, hvis man undgår OOXML.

Med Valget af OOXML, så kan vi ikke gøre noget af det du snakker om før en gang inde i 2015, hvor MSO vil understøtte den standardiserede version af OOXML. ODF er allerede standardiseret, understøttet af mange office pakker, tillader dokument udveklsing mellem mange office pakker osv.

Så valget af MSO strict er enten.

  1. Vi ønsker ikke at standardisere, så vi kan nu udsætte det fordi standarden ikke er supporteret før 2015.

  2. Vi Ønsker KUN MSO i vores kontorer, så vi vælger det der vil sandsynligører at netop det sker.

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Jesper Lund Stocholms billede
Jesper Lund Stocholm 16. nov. 2009 - 14.06
 

Hej Michael,

Desuden så er ODF standarden implementeret i feks Open Office, Abi word, Google Apps

Det er pudsigt, at du nævner Google Apps og Abi Word som "ODF implementeringer".

Hvor stor en del af ODF mener du man skal implementere, før man kommer i kategorien "ODF implementeringer"?

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Jens Rasmussen 16. nov. 2009 - 14.20
 
Svar udbedes

Hej Jesper,

Michael skrev:

Så valget af MSO [OOXML] strict er enten. 1. Vi ønsker ikke at standardisere, så vi kan nu udsætte det fordi standarden ikke er supporteret før 2015. 2. Vi Ønsker KUN MSO i vores kontorer, så vi vælger det der vil sandsynligører at netop det sker.

Har du en reaktion paa dette? Forresten, dette gaelder vist ogsaa Transitional?!

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer
Michael Nielsen 16. nov. 2009 - 14.42
 
Som jeg forstår det
Det er pudsigt, at du nævner Google Apps og Abi Word som "ODF implementeringer". Hvor stor en del af ODF mener du man skal implementere, før man kommer i kategorien "ODF implementeringer"?

Som jeg forstår det kan disse programmer indlæse ODF, og repræsentere den del mængde som programmet kan vise, abiword er ikke en fuld office suite, og derfor er der muligvis dele de ikke supportere, fordi programmet ikke supportere disse funktioner.

Men det ændre ikke på at de kan læse og skrive ODF komplient kode, men kun den del mængde der repræsentere de funktioner som programmet supportere.

Så jeg ser ikke noget problem med ikke at implementere hele ODF, hvis dit program ikke har funktioner som nogle dele af ODF supportere. Feks har man et tekst program der kan vise tekst, men ikke billeder, ser jeg det ikke som et problem, at man ikke supportere (dvs ignorere) billede informationer i formatet.

Det kan være ret praktisk at man har en tekst only editor der kan kunne skrive i ODF formatet, men så er der jo ingen grund til at supportere de dele man ikke kan vise alligevel. Men det ændre ikke på at det er en implementation af ODF, fordi den skriver og læser tekst i ODF standard format, bare ikke billeder.

Altså følger den standarden for de elementer som programmet kan repræsentere. Altså ODF compliant tekst.

Uanset hvad betyder det at min fictional tekst editor skrive tekst, som jeg kan sende vider til feks Open Office, som så forstår 100% hvad der er i filen, altså er det ikke en barrierer for at udveklse tekst dokumenter.

  • Stem op 0
  • Stem ned 0
  • Log ind eller opret en konto for at skrive kommentarer

Tilføj kommentar

Opret en konto eller log ind for at følge indhold på Version2 - og bliv opdateret via e-mail eller rss

Følg kommentarer
Log ind herunder eller opret en bruger for at skrive kommentarer
Du kan logge ind med din e-mail-adresse
Der er forskel på store og små bogstaver i adgangskoden.
Glemt adgangskode?

Seneste nyt

GOTO Copenhagen dag 2 i billeder: Op med hænderne!

Udgivet 22. maj 16.02Opdateret 22. maj 17.02

Staten køber hardware for 1,2 milliarder - her er de syv heldige

Udgivet 22. maj 15.37Opdateret 22. maj 15.37

Firmaer leder efter ’ninjaer’ - men skriv det ikke på CV’et

Udgivet 22. maj 14.54Opdateret 22. maj 15.48

Ny Linux-kerne giver højere sikkerhed og bedre grafikkort-understøttelse

Udgivet 22. maj 14.13Opdateret 22. maj 14.13

Nu skal Google Chrome indtage iPhone og iPad

Udgivet 22. maj 13.20Opdateret 22. maj 13.20

Flere it-nyheder »

Tilmeld dig Version2's it-nyhedsbrev og vind den nye iPad.

Whitepapers

Kick-start your master data management initiative

Affecto Denmark

Affecto Data Quality Assessment: Er din indsigt og beslutning baseret på validt data?

Affecto Denmark

Framework til datamigrering i SAP miljøer - spar op til 50% på dine Data Migration udgifter

Affecto Denmark

Få et Data Warehouse (DW) review hos Affecto

Affecto Denmark

Ressourcehåndtering

Projectplace
  • Flere whitepapers

Branchenyheder

Konica Minoltas stand på drupa 2012 slog besøgsrekord

Konica Minolta Business Solutions Denmark

Komplex it er blevet Brocade Premier Partner

Komplex IT

Øg din effektivitet og produktivitet med bizhub C654/C754

Konica Minolta Business Solutions Denmark

Brugerfjendtlige it-løsninger gør brugerne til en sikkerhedstrussel

Projectplace

Athena IT-Group A/S med solid indtjening

Athena IT-Group

Seneste debat

  1. Dart: Dynamisk Statisk Programmering

    8 comments.
    Last update 6 minutter 55 sekunder
    Skrevet af Lars Bjerregaard
  2. Finansminister afliver teori om NemID som spionsoftware

    19 comments.
    Last update 18 minutter 30 sekunder
    Skrevet af Jesper Lund
  3. Microsoft fjerner umoderne bling-effekter i Windows 8

    34 comments.
    Last update 43 minutter 27 sekunder
    Skrevet af Lars Bjerregaard
  4. Partner solgte Netgroups 'test-platform' med overskriften 'fuld redundans'

    14 comments.
    Last update 1 time 44 minutter
    Skrevet af Thomas Bundgaard
  5. Studerende taler ud om kæmpehul: Pærelet at hacke 100.000 danske routere

    12 comments.
    Last update 2 timer 25 minutter
    Skrevet af Thomas (bbb) Hansen
  6. Das NemID trojaner - paranoia eller rettidig omhu?

    24 comments.
    Last update 2 timer 29 minutter
    Skrevet af Mads Vanggaard
  7. Staten køber hardware for 1,2 milliarder - her er de syv heldige

    3 comments.
    Last update 3 timer 2 minutter
    Skrevet af Ebbe Hansen
  8. To psykologiske årsager til at IT-projekter går galt

    14 comments.
    Last update 3 timer 12 minutter
    Skrevet af Finn Christensen

Mere debat »

It-virksomheder

Rehfeld
|
Visma Sirius A/S
|
Intelliglobe
|
Software Innovation
|
Platon Infrastructure
|
Black Box
|
Devoteam
|
Humac Pro
|
Avenida
|
Data-Force
|
Reload!
|
Timelog
 

Information

  • Kontakt redaktionen
  • Job- og annoncesalg
  • Teknisk support
  • Om Version2
  • Brugerbetingelser
  • Privatlivspolitik

Aktuelle emner

  • Agil udvikling
  • Android
  • Bruttolønsordning
  • Business Intelligence
  • Cloud computing
  • Download Windows 8
  • HTML5
  • Harddisk-priser
  • IE9
  • Intranet
  • It-sikkerhed
  • Kindle Fire
  • Multimedieskat
  • NemID
  • OS X Mountain Lion
  • Open source CMS
  • Projektledelse
  • Scrum
  • Sharepoint intranet
  • Storage
  • Ubuntu 11.10
  • Virtualisering
  • Windows 8
  • Windows Phone 7
  • iOS 5
  • iPhone 4S

Tjenester

  • Android-app
  • iPhone-app
  • RSS-feeds
Følg @version2dk
Tilmeld dig Version2's it-nyhedsbrev og vind den nye iPad.

Version2 udgives af

  • Mediehuset Ingeniøren A/S work Skelbækgade 4 1717 København V
  • Tlf. work 33265300